۸ برنامه نویس بزرگ زنده دنیا

۸ برنامه نویس بزرگ زنده دنیا

برنامه نویس های رایانه ، مینویسند، آزمایش میکنند، اشکال زدایی میکنند و از دستورالعملهای دقیق، که برنامه های رایانهای گفته میشوند و رایانه باید از آنها برای اجرا توابع شان پیروی کنند، نگهداری میکنند. برنامه نویس ها همچنین تصور میکنند، طراحی میکنند و ساختارهای منطقی را برای برطرفکردن اشکالها توسط رایانه آزمایش میکنند.برنامه نویسان نقش بسیار مهمی در پیشرفت بشریت داشته اند ما در این مقاله ۸ برنامه نویس بزرگ زنده را  به شما معرفی میکنیم.

Margaret Hamilton

مغز متفکر نرم افزار کنترل پرواز آپولو و به عنوان مدیر بخش مهندسی نرم افزار در آزمایشگاه دراپر استارک چارلز و ریاست تیم طراحی و ساخت نرم افزار کنترل پرواز در هیئت مدیره ماموریت های آپولو، تیم همیلتون در ناسا برنامه نویسی نرم افزاری آپولو ۱۱ برای حرکت و فرود روی ماه و سپس برنامه نویسی ایستگاه فضایی اسکای لب را انجام دادند. او همچنین برنده جایزه لاولیس آگوستا آدا در سال ۱۹۸۶ و جایزه استثنایی قانون فضایی ناسا در سال ۲۰۰۳ است. مارگارت همیلتون در طول زندگی خود بیشتر از ۱۳۰ مقاله و ۶۰ گزارش (گزارشهای مربوط به پروژههایش) نوشته است.

  • دیوید همیلتون ” او سرچشمه اصطلاح« مهندسی نرم افزار – و به عنوان مثال بزرگتر چگونه این کار را انجام دادن است. “

Linus Torvalds

لینوس توروالدز لینوکس، یک سیستم عامل آزاد، را در اتاق خوابگاه خود را در دانشگاه هلسینکی ایجاد کرد همچنین یک کادر اختصاصی از علاقه مندان را ایجاد کرد، لینوکس سیستم عامل انتخابی مراکز داده، ابر رایانه ها، و سرور هاست لینوکس همه جا هست همچنینلینوس برنده جوایز و افتخارات متعددی، از جمله جایزه EFF پایونیر در سال ۱۹۹۸، لاولیس مدال انجمن کامپیوتر بریتانیا در سال ۲۰۰۰، جایزه فناوری هزاره در سال ۲۰۱۲ و جایزه پیشگامان کامپیوتر انجمن کامپیوتر IEEE را در سال ۲۰۱۴ است. توروالدز به زبان تیز خود شناخته شده است.

  • دن آلن میگوید ” توروالدز احتمالا برنامه نویس ، برنامه نویس هاست”

Richard Stallman

ریچارد استالمن از دهه هشتاد برای قانون کپی رایت نرم افزار مبارزه میکند و رهبری پروژه های موفق را بر عهده داشته و به گسترش برنامه ها و ابزار ها کمک فراوانی کرده.همچنین خالق ایمکس نیز هست.تاسیس پروژه GNU و بسیاری از ابزار های هسته ای مانند Emacs،عضویت شورای همکاری خلیج فارس ، همچنین او بنیاد نرم افزار آزاد را تاسیس کرد و برنده جایزه گریس موری هاپر در سال ۱۹۹۰ و جایزه پیشگام EFF در سال ۱۹۹۸ است.

  • Marko Poutiainen “من ممکن است در بسیاری از چیزها با آن مرد بزرگ اختلاف نظر داشته باشم، اما او هنوز هم یکی ازمهم ترین برنامه نویسان است ، زنده یا مرده”

Mark Zuckerberg

مارک زوکربرگ معروف در خوابگاه دانشگاه هاروارد فیس بوک را ایجاد کرد. امروز، شعار فیس بوک “حرکت سریع و شکستن همه چیز” است همچنین اطلاع فرهنگ در سراسر جهان را راه اندازی کرد.فلسفه شخصی زوکربرگ در اتصال جهانی و تعامل اجتماعی و حرکت رو به جلو فیس بوک است.مجلهٔ تایم وی را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده است.در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زدهاست. هم اکنون وبگاه فوربس، داراییهای وی را ۶٬۹ میلیارد دلار اعلام کرده است.

David Heinemeier Hansson

برنامه نویس دانمارکی David Heinemeier Hansson (در جامعه برنامه نویسی به عنوان DHH شناخته میشود) او چارچوب نرم افزاری وب روبی را ریلز کرده ، یک چارچوب برنامه نویسی وب فوق العاده محبوب ، او در سال ۲۰۰۵ “هکر سال” نام گرفت و جایزه گوگل را بدست آورد.Hansson یک راننده مشتاق مسابقه ماشین سواری است و در مسابقات ۲۴ ساعته Le Mans در سال ۲۰۱۲ شرکت کرد.او در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار مدال کلاس های خود را گرفت.

Bram Cohen

برام کوهن پروتکل بیت تورنت را در سال ۲۰۰۱ اختراع کرد. که محیط جدیدی برای دریافت سریعتر کاربران که با شکستن یک فایل بزرگ به یک فایل های کوچکتر است فراهم کرده.بیت تورنت فوق العاده محبوب است و حدود یک چهارم میلیارد  کاربر در سراسر جهان دارد. در سال گذشته، تام یورک ردیوهد یک آلبوم موسیقی به طور انحصاری در بیت تورنت توزیع، که فایل آن یک میلیون بار در تورنت استفاده شد. با این حال، طبیعت ناشناس و سرعت دانلود سریع بیت تورنت است آن را تبدیل به مکانی محبوب برای موسیقی، فیلم و بازی کرده است.

Donald Knuth

کار علمی دونالد کنوت در علوم کامپیوتر او را به عنوان “پدر تجزیه و تحلیل الگوریتم”معرفی کرده است. تمام چیزها از الگوریتم استفاده میکنند از اخبار فیسبوک تا پیشنهادات خرید آمازون کار خود را مدیون دونالد کنوت هستند همچنین او نویسنده  هنر برنامه نویسی کامپیوتر نیز هست.در ۷۷ سالگی، دونالد هنوز مشغول نوشتن کار خود “هنر برنامه نویسی کامپیوتر” بود که در سال ۲۰۱۱بیرون آمد. او همچنین یک استاد ممتاز بازنشسته در دانشگاه استنفورد است و اولین برنده جایزه هاپر گریس موری ACM در سال ۱۹۷۱، برنده جایزه تورینگ M.الف ACM در سال ۱۹۷۴ و برنده مدال ملی علوم در سال ۱۹۷۹ است.

  • Mitch Rees-Jones “اگر شما از من بپرسید میگویم خیلی عالی”

John Carmack

John Carmack خالق بازی Doom است او به آکادمی علوم و هنر تعاملی تالار مشاهیر در سال ۲۰۰۱ رفت و در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ موفق به کسب جوایز امی در رده مهندسی و فناوری شد و در سال ۲۰۱۰  جایزه یک عمر دستاورد توسط توسعه دهندگان بازی را دریافت کرد.او موسس شرکت ID نرم افزار نیز هست.

  • گرگ ناتون “اساسا او می تواند در یک آخر هفته هر چیزی را بنویسد ….”
  • کریس موریس”او موتزارت برنامه نویسی کامپیوتر  است.”

نوشته ۸ برنامه نویس بزرگ زنده دنیا اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses