سرویس Firebase ، گوگل Analytics برای دنیای گوشی های موبایل

در هفته گذشته اخباری مربوط به آزاد شدن دسترسی IP های ایران برای دسترسی به سرویس های مختلف گوگل از جمله گوگل Analytics و سپس مسدود شدن دسترسی تنها سه روز بعد را به اطلاع شما عزایزان رساندیم. به هر حال امیدورایم که هر چه زودتر موانع مرتفع شده تا کاربران ایرانی هم بتوانند از این امکانات گوگل استفاده کنند.

یکی از این سرویس که باز هم متاسفانه از طریق IP های ایران مسدود می باشد، سرویس Firebase می باشد. همچنان که Analytics از زمان راه اندازی اش، ده سال پیش، یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد برای توسعه دهندگان وب بود، حالا گوگل امیدوار است سرویس Firebase بتواند همان عملکرد را به عنوان ابزار ساخت و مدیریت اپ برای پلتفرم های اندروید ، iOS و توسعه وب تلفن های همراه داشته باشد. در Google I/O امسال ، شرکت گوگل از سرویس Firebase Analytics رونمایی کرد، ابزاری رایگان به شما دید بهتری از چگونگی استفاده از اپ شما از سوی مردم به شما ارائه می کند. علاوه بر اینها، در سرویس Firebase این امکان برای توسعه دهنده وجود دارد تا برای کاربران پیام ارسال و اطلاعات خود را بر روی Google Cloud Storage ذخیره کند.

به همراه تمام این امکانات جدید، کنسول توسعه دهنده برای مدیریت اپ ها را بازطراحی کرده است. همچنین برای مواقعی که متاسفانه اپ های شما دچار مشکل شده و کرش می کنند، شما می توانید با پیاده سازی سیستم Firebase Crash Reporting ، به کاربران این اجازه را بدهید تا جزییات مشکل خود را برای شما ارسال کنند.

همچنین گوگل قصد دارد با باز طراحی Cloud Test Lab، محیطی برای تست اپ هایتان قبل از انتشارشان، با نام برند Firebase Test Lab آن را معرفی کند.

تمام آنچه گفته شد تنها برای توسعه دهندگان اپ ها هیجان انگیز و جالب است اما، سرویس Firebase می تواند به ببهبود عملکرد و تعامل همگی با گوشی های هوشمند کمک کند.

لازم به ذکر است که سرویس Firebase ، تنها مختص پلتفرم اندروید نبوده، و از iOS نیز پشتیبانی می کند. تا بحال قریب به ۴۷۰۰۰۰ توسعه دهنده در این سرویس عضو شده اند.

مطمئنا با ویژگی های که گفته شد و متعلق بودن به شرکتی مثل گوگل رقابت با آن بسیار دشوار خواهد، اگر اصلا رقابتی باشد، زیرا از هم اکنون به روز رسانی های سرویس Firebase فعالیت توسعه دهندگان روز به روز تسهیل می کنند.

نوشته سرویس Firebase ، گوگل Analytics برای دنیای گوشی های موبایل اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses