مزایای CSS آنلاین

برای اینکه به مزیت های CSS های آنلاین بپردازیم ابتدا اجازه دهید تا درباره CSS ها و الزام وجود آن ها توضیح دهیم. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets می باشد. درواقع وظیفه آن بهینه کردن روش های نوشتاری و رنگ و جلوه سایت می باشد. CSS ها همراه با زبان طراحی سایت یعنی HTML ها می آیند. زبان CSS توسط کنسرسیوم جهانی وب برای غلبه بر مشکلات و رفع نقص از زبان HTML توصیه شده. طریقه استفاده ازین زبان به سه شکل زیر می باشد:

  • style sheet خارجی
  • style sheet داخلی
  • style درون خطی

style sheet خارجی:

برای اینکه ازین نوع زبان CSS استفاده کنیم. یک فایل با پسوند css. ذخیره کرده و در آن به طراحی قالب ازجمله نوع نوشته ها، اندازه نوشته ها، رنگ و باقی تغییرات که لازم داریم را درونش وارد میکنیم. سپس توسط کد فراخوان زیر که در قسمت head صفحه HTML، آنرا فراخوانی میکنیم.

<link rel=”stylesheet” type=”text/css” href=”mystyle.css”>

در تگ بالا، آدرس فایل CSS رو داخل href می نویسیم.

style sheet داخلی:

در این حالت تمام کدها CSS درون همان فایل HTML در داخل دو تگ <style> و <style/> که خود این دو تگ در داخل قسمت head سایت هست، وارد می شوند.

style درون خطی:

ما میتونیم کد های CSS رو داخل هر تگ کد های HTML وارد کنیم. به عنوان مثال در کد زیر سر تیتر یک متن را از سمت چپ ۳۰ پیکسل حاشیه دادیم و رنگ آن را آبی تعیین کردیم.

<h1 style=”color:blue;margin-left:30px;”>This is a heading.</h1>

خب حالا با درنظر گرفتن توضیحات بالا که به صورت اجمالی بود به مسئله خودمان بر میگردیم.

مزایای CSS آنلاین:

طراحی سایت به نحوی که جلوه و رنگ و لعاب مد نظرمون که درعین حال اصول استاندارد را رعایت کرده باشد، کار راحتی نیست. پس درنتیجه این دشواری مارا به قالب های ابتدایی راضی می کند. ما می توانیم برای اینکه مشکل رو حل کرده باشیم از CSS های آنلاین که توسط وبسایت ها و توسعه دهنده گان طراحی شده اند استفاده کنیم. مزایای استفاده ازین امکان در زیر بررسی میکنیم:

  1. صرفه جویی در وقت
  2. صرفه جویی در هزینه های طراحی
  3. رعایت اصول استاندارد طراحی سایت
  4. دارا بودن امکان طراحی واکنشگرایی در قالب
  5. بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت

تنها عیب آنها محدود بودن کتابخانه ها و کلاس های تعریف شده در آن است. که باید بازهم به صورت دستی خودمان کلاس ها را در زبان CSS پیاده سازی کنیم.

نوشته مزایای CSS آنلاین اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses