دوازدهمین شماره پژوهشنامه مدیریت منتشر شد

  دوازدهمین شماره پژوهشنامه مدیریت منتشر شد

آخرین شماره پژوهشنامه مدیریت با 55 پرسشنامه استاندارد و جدید در حوزه‌های مختلف مدیریتی در 6 فصل منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوازدهمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت آموزشی» به همت سید محمد مقیمی استاد دانشگاه تهران و مجید رمضان استادیار دانشگاه مالک اشتر توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.

این شماره در ادامه یازده مجلد گذشته به ارایه پرسشنامه‌های مدیریتی پرداخته که شماره 12 شامل 55 پرسشنامه معتبر جهانی و چکیده‌ای از مبانی نظری است.

استادان رشته‌های مختلف مدیریت که به‌ دنبال عرضه مفاهیم جدید مدیریت در قالب مثال، نمونه‌های کاربری و مطالب قابل فهم برای دانشجویان هستند از مهمترین مخاطبان این مجموعه به شمار می‌روند. 

این مجموعه همچنین منبع مناسبی برای انجام پروژه‌های درسی دانشجویان مقاطع مختلف رشته مدیریت است. 

پژوهشگران عرصه مدیریت که به دنبال گردآوری داده‌های واقعی برای حل مسایل و مشکلات سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی هستند از دیگر مخاطبان این مجموعه‌اند. 

مشاوران مدیریت می‌توانند مدل‌های مفهومی و کاربردی جدید را با استفاده از مولفه‌ها و سوال‌های پرسشنامه‌ها، پیشنهادهای عملیاتی را برای بهبود و تحول در سازمان‌ها و شرکت‌های طرف مشاوره ارایه کنند.

مولفان کوشیده‌اند ضمن استفاده از معتبرترین مجله‌های علمی- پژوهشی دنیا و همچنین بهره‌گیری از رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد، نیازهای واقعی و شرایط فرهنگی جامعه ایران را مد نظر قرار داده و پرسشنامه‌ها را در این مسیر بومی‌سازی کنند. 

دوازدهمین شماره پژوهشنامه مدیریت در 6 فصل تدوین شده که هر فصل شامل مباحث نظری و پرسشنامه مطابق با مباحث مطرح شده است.
 
نخستین فصل با عنوان «اثر بخشی و آموزش و یادگیری» شامل 13 پرسشنامه است.

«مدیریت آموزشگاهی» و «رفتارشناسی در محیط‌های آموزشی» درمجموع با 15 پرسشنامه فصل‌های دوم و سوم پژوهشنامه را تشکیل می‌دهند.

فصل‌های چهارم و پنجم کتاب با عنوان‌های «استاندارد‌های حرفه‌ای معلمان» و «مدیریت کتابداری و اطلاع رسانی» هر یک شامل هفت پرسشنامه‌‌اند.

فصل پایانی با 12 پرسشنامه با عنوان «مدیریت آموزش عالی» شناخته می‌شود.

آخرین شماره پژوهشنامه مدیریت در 203 صفحه به بهای هشت هزار تومان و شمارگان 1200 نسخه به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده‌ است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری