برخی از کاربردهای QR کد ( بخش اول )

برخی از کاربردهای QR کد ( بخش اول )

Quick response codes ( کدهای پاسخ سریع ) و یا همان QR کد. این بارکُد دربردارندهٔ چیدمانی از نقطه های مربع شکل ِ سیاهرنگ (با نام ماژول) بر روی زمینهٔ سفید است. دادهٔ نهفته میتواند نوشته، نشانی وب، پیامک، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت یا دادهٔ دیگری باشد همچنین این کد توسط یکی از شرکتهای زیرمجموعه صنایع خودروسازی تویوتا ژاپن به نام کابوشیکی-گایشا دنسو در سال ۱۹۹۴ میلادی اختراع و مورد استفاده قرار گرفت ، در حال حاضر برای چند سال است که برای ارائه دسترسی سریع به آدرس های اینترنتی، پیام و یا اطلاعات یک مخاطب استفاده شده است.بخش بازاریابی و تبلیغات دپارتمان عاشقان QR کد ، این کد را به عنوان یک وسیله ای که به راحتی اسکن شده و اطلاعاتی مفیدی در اختیار فرد میگذارد معرفی کرده. اما چرا شرکت های بزرگ از آن به عنوان یک چیز فان و باحال همیشه استفاده می کنند؟ این کد کاملا رایگان و تولید کدها بسیار اسان بوده، و از QR می توان در هزاران راه مفید و سرگرم کننده استفاده شود. البته شما به یک گوشی هوشمند با  یک اسکنر QR نیاز دارید تا از خلاقیت خودتان لذت ببرید. با ما همراه باشید تا برخی از کاربردهای QR کد را برای شما بیان کنیم.

ایجاد و خواندن QR کد

تعداد بسیار زیادی از ایجاد کننده های خوب QR که رایگان هستند وجود دارد اما ما شما را با برخی از گزینه های پیشرفته تر برای ایجاد QR کد خودتان اشنا می کنیم. از بین این موارد ما چهار تای آنها را که نسبت به بقیه امکانات بیشتری ( مثل انتخاب کاور یا دسترسی به شبکه وای فای و …) دارد را انتخاب کردیم.

به منظور خوانده شدن اطلاعات کد شما به یک برنامه برای دستگاه خود نیاز دارید. در اینجا هم برنامه های زیادی وجود دارد، اما در حال حاضر به نظر RedLaser با برای آیفون (و به طور کامل برای آندروید) گزینه مناسب تری باشد.

دانلود RedLaser برای iOS

دانلود RedLaser برای Android

و اما برخی از کاربرد های QR کد :

Business Cards

اگر کارت بیزینس دقیقا کاربرد اصلی این کد نباشد، قطعا یکی از مهمترین ها است. در حالی که شما همیشه باید اطلاعات کافی تماس بر روی کارت کسب و کارتان (آدرس ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و …) ارائه دهید ، یک کد QR نیز می تواند یک ایده خوب باشد. کد QR شما می تواند برای ذخیره تمام اطلاعات تماس خود در قالب یک کارت ویزیت مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که زمانی که آن را اسکن می کنید تمام اطلاعات شخص در تلفن هوشمند یا هر دستگاه دیگری که با آن اسکن کرده اید ذخیره شده و اطلاعاته بر روی کاغذ کارت ویزیت خود را بدون زحمت به یک دستگاه دیجیتال منتقل می کنید. همچنین این کد تنها در کارت بیزینسی محدود نمی شود و شما میتوانید در تمام پوستر های خود از آن استفاده کنید.

آگهی (آفلاین)

فروش چیزی به صورت محلی؟ آگهی با پست الکترونیکی بیش از حد بزرگ است ؟ برای اقلام سنگین، الکتریکی، اتومبیل، سخت افزار و غیره می توانیدبرای کمک به فروش محصول مورد نظر شما از کدهای QR استفاده کنید. حتی اگر شما با استفاده از سایت های فروش آنلاین اقدام به فروش کرده اید (مانند eBay و یا AutoTrader) کد QR می تواندبرای پیوند مستقیم به صفحه فروش انلاین مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما در حال فروش و تبلیغات محصول به صورت افلاین و محلی هستید به سادگی می توانید در یک کد QR یک لینک وب از کارخانه سازنده که حاوی اطلاعات دقیق و زیادی از محصول است را ارائه دهید و شما می توانید بر روی یک کارت تبلیغاتی مناسب آن را قرار دهید.

Forum Avatars

بسته به انجمنی که در آن عضو هستید، یک کد QR می تواند به عنوان نماد شما باشد و به عنوان یک راه سریع برای شناساندن شما عمل می کند. البته لازم نیست برای همه انجمن ها از این کرد استفاده کنید، اما می توانید به سایت یا صفحات اجتماعی خودبا یک اسکن ساده پیوند دهید.هم اکنون نیز خیلی از کاربران از کد QR برای اواتار خود استفاده می کنند.

نوشته برخی از کاربردهای QR کد ( بخش اول ) اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses