باتری که یک دقیقه ای شارژ می شود

باتری جدیدی که یک دقیقه ای شارژ میشود :

از ابتدای خلق دستگاه های الکترونیکی تا کنون که بیش از پنجاه سال میگذرد . باتری یکی از اجزای بسیار مفید هر دستگاه الکترونیکی بوده است. در واقع باتری ها به منزله ی قلب این دستگاه ها هستند. اما از گذشته همواره مشکلات بسیاری وجود داشته که هر بار حل مشکلات منجر به کشفیات جدیدی در دنیای باتری ها شده است. باتری های خیلی قدیم تر قابل حمل نبودند و با ورود باتری های لیتیوم آیون این امکان برای تمام دستگاه های الکترونیکی فراهم شد و دغدعه های بسیاری از مردم رفع شد.
اما باز هم بطو کامل مشکلات حل نشده. فرض کنید بطور ناگهانی برایتان سفری کاری پیش بیاید و در هنگام خروج از خانه متوجه شارژ بسیار کم گوشی یا لپ تاپتان بشوید و فرصتی هم برای شارژ کردنش ندارید. در طول سفر دیگر نمی توانید از دستگاهتان استفاده کنید تا اینکه به مکانی برسید و بتوانید باتری دستگاه را شارژ کنید. در طی حل چنین مشکلی محققان دانشگاه استنفورد به نوع جدیدی از باتری آلومینیم آیون برخورد کردند که بسیار سریع شارژ میشود.

پروفسور دای هونگی dai hongjie که این تیم تحقیقاتی را رهبری میکند در حال کار بر روی این نوع از باتری هاست و در سخنانی گفته که بصورت کاملا اتفاقی کاتدی را کشف کرده اند که از گرافیت تشکیل شده است. پروفسور هونگی گفته است این نوع باتری ارزان تر خواهد بود و علاوه بر این که سریع تر از باتری های نسل قبل شارژ می شود از نظر ایمنی هم می توان گفت بی خطر است زیرا در صورت آسیب دیدن و یا حتی سوراخ شدن آتش نمی گیرد. این باتری در کمتر از دو دقیقه به طور کامل شارژ میشود.

جالب است بدانید که این نسل از باتری ها که قرار است در آینده از آن ها استقفاده کنیم انعطاف پذیرند و در گوشی ها و دستگاه های انعطاف پذبر مورد استفاده قرار میگیرند.

این قابلیت ها فقط و فقط به خاطر وجود آلومینیوم درون این باتری هاست. یکی دیگر از برتری های این نوع نسبت به باتری لیتیوم آیون این است که می تواند تا ۷۵۰۰ بار شارژ و دشارژ کامل شود که در باتری لیتیوم این دوام فقط با ۱۰۰۰ بار شارژ و دشارژ می باشد و پس از این تعداد عمر باتری تمام می شود. محققان دانشگاه استنفورد که در حال کار بر روی این پروژه مهم هستند به نتیجه کارشان بسیار امید دارند که این برای ما خبر شعف انگیزی است و می تواند بسیاری از مشکلات ما را در آینده حل کند.

نوشته باتری که یک دقیقه ای شارژ می شود اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses