چگونه یک سایت طراحی کنیم؟

اغلب کسانی که مایلند یک وبلاگ شخصی برای خود و یا سایتی جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته باشند، با این سؤال مواجه میشن:

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟

برای پاسخ دادن به این سؤال از نطر ما دو راه وجود داره. اولین راه ممکن ولی نسبتا هزینه دار سفارش طراحی یک سایت به شرکت ها و یا متخصصان طراحی سایت می باشد تا سایتتون رو کامل و اماده تحویل بگیرین. راه دومی که وجود داره و اغلب افراد و کاربران اینترنتی به دنبال اون هستند اینه که خودشون طراحی سایت رو تجربه کنن و مشغول به کد زدن قالب اون بشن. خب این راه نیازمند فراگیری دانش چند زبان تحت وب برای طراحی هست. حالا این سؤال مطرح میشه که ” از کدوم زبان طراحی سایت رو شروع کنم؟

قبل اینکه به این سؤال هم پاسخ بدیم توصیه میکنیم چارت آموزشی سایت رو مطالعه کنید.

برای اینکه بتونین وارد دنیای طراحی سایت بشین و یک سایت رو بطور کامل طراحی و ایجاد کنید باید مراحل زیر رو پشت سر بگذارین و زبان های مورد نیازشو یاد بگیرین:

مرحله اول: یادگیری زبان HTML

زبان اغلب سایت ها HTML بوده و اکثرا از این زبان پیروی میکنن. شما درگام اول باید مسلط به این زبان باشین تا بتونین با پایه اساس طراحی سایت ها آشنا بشین.

مرحله دوم: یادگیری CSS

برای اینکه بخواین شکل و شمایل یا بقولی به سایتتون رنگ لعابی داده باشین باید مسلط به این زبان بشین تا تغییرات ظاهری رو به نحو احسنت پیاده سازی کنین.

مرحله سوم: یادگیری JavaScript

توسط دو مرحله بالا تا حالا تونستین یک سایت با ظاهری مناسب پیاده کنین. ولی برای اینکه به سایتتون یکسری جلوه های نمایشی مانند اسلایدر ها، کلید های متحرک و امثال این رو پیاده سازی کنین مستلزم یادگیری زبان برنامه نویسی JavaScript هستین.

مرحله چهارم: یادگیری زبان های سمت سرور

اگر مراحل قبل رو به طور کامل گذرونده و مسلط درونش شدین، شما به یک UI کار کامل تبدیل شدین. UI به معنی رابط کاربری است و به کسی گفته میشه که نمای ظاهری یک سایت رو بتونه طراحی کنه. ولی اگر سایت شما مستلزم داشتن یک بانک اطلاعاتی است باید به یک UX کار، کسی که برنامه نویس قسمت بانک اطلاعاتی سایت است بسپارین. زبان هایی که این کار رو انجام میدن PHP و ASP.NET و JSP هستند. این ها اطلاعات رو از سمت کاربر گرفته و به سمت بانک اطلاعاتی یعنی SQL میبرند.

این شمایی بود از چگونگی طراح سایت شدن . اگرچه احتمال خطا درون توضیحات ما وجود داره ولی تاحدودی سعی کردیم که این احتمال به صفر نزدیک بشه. امیدواریم با طی کردن مراحل بالا به یک طراح سایت موفق تبدیل بشین. ممنون از همراهیتون.

نوشته چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses