چگونه مک خود را با صدا کنترل کنیم

چگونه مک خود را با صدا کنترل کنیم

شایعات فراوانی وجود دارد که میگوید اپل می خواهد سیری را به OS X در آینده نزدیک اضافه کند، اما آنچه شما متوجه آن نشده اید این است که شما در حال حاضر می توانید مک خود را با کمی تلفیق در ویژگی ها با صدای خود کنترل کنید اما چگونه مک خود را با صدا کنترل کنیم با ما همراه باشید تا کنترل mac خود را با صدا به دست بگیرید.

تغیرات در قسمت Dictation به معنی این نیست که می توانید مانند سیری کار کند و از آن نمی توانید به عنوان مثال در بررسی نتایج ورزش و یا پست الکترونیکی خود استفاده کنید، اما آن کاملا می توانید از دستورات شما استفاده کند برای کنترل کامپیوتر شما. حالا ما را نشان می دهیم که شما چگونه می توانید این ویژگی را برای کنترل مک خود فعال کنید.

انجام تنظیمات و شخصی سازی بیشتر

برای این کار، ابتدا باید آن را فعال کنید. برای این کار، تنظیمات سیستم را باز کرده و بر روی “Dictation & Speech” کلیک کنید.

مطمئن شوید کهDictation & Speech فعال می شود هر دو را فعال کنید. همچنین شما می توانید از میانبر های مختلف برای شروع استفاده کنید.

برای شروع این ویژگی ، دو بار دکمه “Fn” را فشار دهید، بعد از این کار یک ایکون میکروفون کوچک در گوشه پایین سمت راست باز خواهد شد تا شما بدانید که dictation فعال است و منتظر دستورات شما است.

در کل، dictation به خوبی کار می کند. در واقع dictation ما موفق به شد تا کل جملات دستوری را بدون هیچ گونه خطایی انجام دهد.می توان گفت که شما احتمالا به ندرت مجبور به استفاده از کیبورد خود برای نوشتن خواهید شد.

از آن جایی که ممکن است شما با دستورات آشنایی نداشته باشید ، شاید بخواهید به دستورالعمل های زیر پایبند باشید:

  • هنگامی که از یک فرمان استفاده می کنید، بهتر است مکث چند ثانیه قبل از گفتن دستور داشته باشید و یا آن را به صورت نوشتاری بیان کنید.
  • اگر شما می خواهید لیستی از دستورات را برای دیدن به شما نشان دهد، می گویید “Show Commands” و برای پنهان کردن آنها، می گویید “Hide Commands”.
  • اگر می خواهید بدانید که چگونه یک عمل خاص را انجام می دهد، بگویید: “… How do I” برای مثال، “?How do I quit an application”

اگر می خواهید کنترل بیشتری بر روی دستورات داشته باشید شما می توانید از آن استفاده کنید و یا یک دستور جدید ایجاد کنید فقط لازم است به قسمت Accessibility بروید و پنل Dictation را کلیک کنید و به قسمت “Dictation Commands…” بروید.

اگر شما می خواهید یک فرمان را غیر فعال کنید، علامت کنار کادر آن را بردارید و اگر شما می خواهید یک فرمان را حذف کنید، با کلیک بر روی علامت “-” حذف می شود.

همچنین برای اضافه کردن یک دستور سفارشی، کلیک بر روی “+” کلیک کنید  سپس شما قادر خواهید بود به نوشتن یک عبارت، مثل انتخاب یک برنامه یا انجام یک عمل را انجام دهید.

برای دستیابی به نتایج خوب در هنگام ایجاد دستورات، از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از حداقل دو کلمه یا بیشتر و از استفاده از نام متشکل از یک کلمه جلوگیری کنید.
  • از اسم ها و یا کلماتی را که تلفظ آنها شبیه به عبارت دیگری است استفاده نکنید.
  • از کلماتی که توسط دستورات دیگر استفاده می شوند استفاده نکنید، در غیر این صورت یک آیکون هشدار دهنده در کنار  لیست دستورات ظاهر خواهد شد.

هنگامی که کار شما به پایان رسید، با کلیک بر “ Done “دستور را تایید و ثبت کنید و دستورات سفارشی شما در بخش بالای “User” ظاهر خواهد شد.

اگر سیری راه خود را بر روی OS X باز کند احتمالا شما قادر خواهید بود تا ان را با یک کلمه بیدار کنید. هر چند این ویژگی در dictation نیز وجود دارد اما نه به طور پیشرفته. برای انجام این کار، شما باید اول گزینه  Accessibility در تنظیمات سیستم را باز کنید.

 Accessibility preference را باز کنید، با استفاده از پنل پیمایش سمت چپ به پایین بروید تا در آن  Dictation tools را پیدا کنید.

اکنون، آن را فعال کنید و یک کلمات کلیدی را بنویسید، که  بدان معنی است که با شنیدن این کلمه، ما می توانیم به ویژگی های dictation بی درنگ دسترسی پیدا کنیم. مثلا کلمه کامپیوتر را انتخاب میکنیم سپس با کلیک بر روی آیکون میکروفون در نوار منو و سپس “Listen With Required Keyword Phrase”را انتخاب کنید.

اکنون کامپیوتر ما آماده پذیرش فرمان ما با استفاده از کلمه کلیدی عبارت “Computer” است.

هنگامی که شما این ویژگی را فعال می کنید، آن در زمان شما صرفه جویی می کند، به علاوه این ویژگی بسیار سرگرم کننده نیز است.

نوشته چگونه مک خود را با صدا کنترل کنیم اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses