زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارد که هر کدام ویزگی های منحصر به فرد خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود یاد گیری یک زبان خاص را شروع می کند.
تسلط به یک یا چند زبان برنامه نویسی خاص می تواند در زمینه شغلی و کسب درآمد کمک بزرگی به شما بکند مخصوصا کسانی که بیشتر یا کامپیوتر و رشته ها و کار های کامپیوتری در ارتباط هستند. زبان های برنامه نویسی زیادی تا کنون ابداع شده و برخی از آن ها بسیار مورد استفاده هستند. از جمله این زبان ها می توان به زبان های جاوا ، C++ ، اندروید ، C# ، متلب ، فرترن ، پاسکال ، لاتک ،اسمبلی ، HTML ، کولا ، مرکوری ، مادولا ، PHP ، PDL ، پایتون ، ویژوال پرولوگ ،  ویژوال بیسیک ، سیمولا ، تورینگ اشاره کرد و ده ها زبان برنامه نویسی دیگر. در این میان بعضی از این زبانها کارایی بیشتری داشته اند و شهرت خاص خودشان را یافته اند.

تفکیک زبان های برنامه نویسی از منظر های مختلف ، متفاوت است:

می توان زبان های برنامه نویسی را از جهت موقعیت شغلی بررسی کرد ، از این جهت زبان های برنامه نویسی را نمی توان به دو یا سه و یا چند دسته تقسیم کرد زیرا هر شغلی ویژگی های خاص خودش ر ا دارد و نیاز شغلی هیچ کس با فرد دیگری برابری نمی کند و هر کس متناسب با شغل خودش زبان مورد استفاده اش را یاد میگیرد.
نظر در آمد مسلما بعضی از زبان ها درآمد بیشتری نسبت به بقیه دارند که با توجه به آمار چند سال اخیر زبان برنامه نویسی متلب matlab و پایتون python بیشترین میزان درآمد را از آن خود کرده اند.
در نهایت باید بگویم هر کدام از زبان های برنامه نویسی مزایا و معایبی دارند که در آینده به این موضوع می پردازیم.

نوشته زبان های برنامه نویسی اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses