سنسور اثر انگشت مجزا برای لبتاب

امروزه به منظور افزایش امنیت وسایل الکترونیکی، نظیر موبایل‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها برخی از تولیدکنندگان اقدام به استفاده از سنسور اثر انگشت در این محصولات کرده‌اند. اما معمولا اضافه شدن این ویژگی به محصولات هوشمند، باعث افزایش قیمت آن‌ها به میزان قابل توجهی خواهد شد. در خبر ها آمده است که اپل  می خواهد دست به یک بروز رسانی گسترده برای macbook pro خود بزند و یکی از ویژگی هایی که در مورد حضور آن در دستگاه یاد شده مورد توجه است، قابلیت Touch ID بوده که اینک در آیفون های شرکت مذکور یافت می شود.

اما از سوی دیگر، شرکت سیناپتیکس (Synaptics) در نمایشگاه کامپیوتکس روشی را به نمایش کشید که در آن، سازنده لپ تاپ می تواند سنسور اثر انگشت را با ترکپد دستگاه ادغام کند.

گادفری چنگ (Godfrey Cheng) معاون مدیر عامل کمپانی Synaptic که در زمینه‌ی ساخت اسکنر اثر انگشت، درایورهای لمسی و دیگر سنسورهای بیومتریک فعالیت گسترده‌ای دارد، در گفتگو‌ی جدید خود اعلام کرده است که در یک بازه‌ی زمانی نزدیک تا حدود سه سال آینده، تمام کمپانی‌ها‌ی سازنده‌ی لپ‌تاپ و کامپیوترهای قابل حمل به سراغ این موضوع خواهند رفت و از اسکنر اثر انگشت در تولید مدل‌های جدید خود بهره خواهند برد و هر کدام به شکل متفاوتی، این قابلیت را به محصولات خود اضافه خواهند کرد.

یو‌اس‌بی دانگل اثرانگشت کمپانی Synaptics بر اساس تکنولوژی Natural ID این شرکت کار می‌کند. این فناوری امکانات امنیتی‌ مثل سنجش خازنی لمسی و SentryPoint را ارائه می‌دهد. ابعاد این دستگاه به قدری کوچک است که در هنگام اتصال به پورت یو‌اس‌بی جای چندانی نمی‌گیرد و بنابراین نیازی به حمل جداگانه آن نخواهد بود. شرکت یاد شده از این دانگل به عنوان Turnkey USB Fingerprint Solution یاد می‌کند، اما تا کنون مدل سنسور مورد استفاده در این محصول را فاش نکرده است. علاوه بر این سیناپتیکز نوع رمزنگاری مورد پشتیبانی توسط محصول خود را اعلام نکرده چراکه قرار است چند نوع دانگل مختلف با ویژگی‌های مختلف تولید شوند.

نوشته سنسور اثر انگشت مجزا برای لبتاب اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses