اعتبار سنجی صفحه وب

یک اعتبار سنج، برنامه نرم افزاری برای چک کردن صفحات وب سایت شما مطابق با استانداردهای جهانی وب می باشد. هنگامی که از یک اعتبار سنج استفاده می کنید، اسناد HTML و XHTML و همینطور CSS رو چک کرده و لیستی از ارور ها و مشکلات موجود رو مطابق استاندارهای انتخابی خودتون پیدا کرده و اونا رو برمیگردونه. شما باید این عادت رو به خودتون بدین که قبل از انتشار صفحات وبتون از میزان اعتبار اون مطمئن باشین. برای اینکه میزان اعتبار صفحات وب بدست بیارین میتونین وارد اعتبار سنج سایت W3C بشین و با وارد کردن آدرس سایتتون از اعتبار اون آگاه بشین. بیشتر توسعه دهندگان توصیه به اعتبار سنجی صفحه وب میکنن چرا که این کار موجب میشود دسترسی سایتتو رو از طریق مرورگرهای مختلف، بیشتر کنین.

اعتبار سنجی فایل های HTML:

اگر بخواین فایل های HTML خودتون رو اعتبار سنجی کنید به لینک سایت W3C مخصوص کد های HTML میباشد مراجعه کرده و آدرس سایت خودتون رو در آدرس باری که وظیفه چک کردن داره وارد کنید و از میزان مشکلات صفحه وب سایتتون با خبر بشین.

اعتبار سنجی فایل های CSS:

در این قسمت عملکرد نرم افزار سایت مشابه می باشد و تفاوت اون در وارد کردن آدرس برای اعتبار سنجی می باشد. در این قسمت باید آدرس فایل CSS سایت یا همون stylesheet رو وارد میکنین و در صورت وجود عیب، اون رو به شما گزارش میده. گاهی اوقات شما از W3C  برخی ارور هارو مشاهده میکنید. علت این ارورها پشتیبانی نکردن سایت از برخی مقادیر می باشد. این ویژگی ها در CSS3 نامعتبرند ولی در CSS4 ارائه شده اند. ارور هایی که امکان داره بهش بر بخورین اینها هستن:

  • pointer-events:  مورد استفاده در حذف اشاره گر دست در عناصر غیر فعال
  • user-select: مورد استفاده در حذف انتخاب متن در عناصر کلیک شدنی.
  • pseudo-class: اغلب در نشون دادن ورودی ها معتبر استفاده می شود.
  • webkit-keyframes-@: برای کار کردن در انیمیشن های در webkit مرورگرها استفاده میشود. (برای نسخه ها قدیمی Chrome, safari و Opera)

اعتبار سنجی فایل های XML و XHTML:

XHTML یک سند تایید شده مطابق DTD یا (Document Type Definition) می باشد. برای اعتبار سنجی این دو فایل (xml و xhtml) آدرس اینترنتی هرکدوم رو جداگونه در همون سایت W3C وارد کنید.

با تشکر از همراهی شما.

نوشته اعتبار سنجی صفحه وب اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses