تفاوت HTML و XHTML

تفاوت HTML و XHTML

سلام دوستان! امروز قراره که ۲ زبان معروف رو باهم مقایسه کنیم چونکه سوال بسیاری از کدنویس و برنامه نویس های ایرانی شده پس با ما همراه باشید تا با مهم ترین از تفاوت های زبان XHTML با سایز زبان ها مخصوصا HTML اشنا شویم و شما امروز بر علم خود بی افزاید و قدمی دیگر از کدنویسان دیگر جلو تر بروید.

بستن تگ ها اجباری است!

در اچ تی ام ال میتوانستید تگ رو باز بذارید یا تگ هایی مثه تگ br یا hr رو بدون / بذارید اما توی این زبان اینجور نیست و باید حتما تگ ها توی هر شرایطی بسته بشن در غیر صورت اجرا نمیشن و ارور خواهد داد.

نکته: علاوه بر بسته شدن تگ یک عنصر اگر عنصر مادر (تگ بالایی) بسته نباشد تگی بچه (تگ درون تگ بالا) کار نخواهد کرد.

مهم بودن بزرگ یا کوچک بودن حروف

در اچ تی ام ال باز بزرگ نویسی یا برعکس فرقی نداشت اما در این زبان اگر حتی یک کلمه رو متفاوت بنویسید مشکلاتی ایجاد میشود برای مثال body با BODY کاملا فرق خواهد داشت و باید از حروف کوچک استفاده شود.

اجباری بودن alt در تصاویر

در این زبان باید حتما تگ عکس شما از شناسه alt برخوردار باشد در غیر این صورت این تگ بی معنی و ارور به حساب می اید

اجرا نشدن در صورتی که درست کد ننوشته باشید!

اگر شما حتی یک مشکل در این زبان داشته باشید مثله زبان اچ تی ام ال ناقص یا سالم اجرا نمیشود بلکه مانند زبان phpبه شما ارور خواهد داد

امروز تونستیم با هم مهم ترین تفاوت HTML و XHTML رو بررسی کنیم امیدوارم از این مقاله کوتاه نیز لذت برده باشید و با نظرات دلگرم کننده خودتون مارو برای ادامه راه و گذاشتن مقاله های بهتر تشویق کنید – در زندگی موفق باشید خدانگهدار

نوشته تفاوت HTML و XHTML اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses