گوشی های هوشمند به کمک تامین امنیت جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ می آیند

در حالی که چیزی تا آغاز جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ در فرانسه باقی نمانده، همچنان وضعیت امنیتی این کشور در وضعیت هشدار قرار دارد. این امر در پی حملات نوامبر بود و کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا به شهروندان خود برای سفر به فرانسه هشدار داده اند.

با نزدیک شدن آغاز رقابت ها برای تامین امنیت رقابت ها، دولت فرانسه از ۹۰۰۰۰ نیروی امنیتی، شامل پلیس، نیروهای ویژه، ارتش و آژانس های امنیتی خصوصی استفاده خواهد کرد تا امنیت میلیون ها نفر که از کشورهای مختلف برای تماشای این رقابت ها به فرانسه خواهند آمد، تامین کنند.

در این بین، گوشی های هوشمند ، راه ارتباطی خوبی برای دولت و نیروهای امنیتی فرانسه با این خیل عظیم جمعیت خواهد بود. از این رو، مسئولان فرانسوی از یک اپ برای گوشی های هوشمند رونمایی کردند که در صورت وقوع حادثه ی تروریستی به کاربر هشدار خواهد داد.

این اپ که به اختصار SAIP (سیستم هشدار و مطلع کننده مردم)(system to alert and inform the population) نامیده می شود، بر اساس موقعیت جغرافیایی عمل می کند. اگر شما در بازی باشید و در آن محل حادثه تروریستی رخ دهد، بر روی نمایشگر گوشی های هوشمند هشداری نمایش داده خواهد شد، همچنین به کاربران توصیه ها و دستورالعمل هایی برای امنیت خودشان و تسهیل عملکرد نیروهای امنیتی و کمک رسان ارائه می شود.

همچنین در صورت بروز حادثه تروریسستی در مکانی دیگر، نوتیفیکیشنی بر روی گوشی های هوشمند کاربران دریافت خواهد شد. از این طریق می توان از وضعیت مسابقاتی که اعضای خانواده و یا دوستان در آنها حضور دارند، آگاه بود.

این پیام های هشدار و نوتیفیکیشن ها بر طبق اعلام مسئولین در کمتر از ۱۵ دقیقه پس از وقوع حادثه به دست کاربر خواهد رسید و می توان آنها را بر روی شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت.

این اپ برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل های iOS و اندروید در دسترس عموم قرار دارد.

شاید به کارگیری این روش با توجه به اینکه گوشی های هوشمند جز جدایی ناپذیر زندگی اکثر افراد شده اند، در صورت بروز حادثه، بتواند جان افراد را نجات دهد و یا حداقل صدمات را به حداقل برساند.

به کارگیری این موارد برای پیشگیری و آماده بودن در صورت وقوع حوادث تروریستی لازمه برگزاری چنین رقابت های بزرگی است اما امیدواریم که در طول این رقابت ها و به طور کل در هیچ نقطه از جهان شاهد حوادث تروریستی نباشیم.

نوشته گوشی های هوشمند به کمک تامین امنیت جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ می آیند اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses