توییتر هدف حمله هکرها، هک شدن ۳۳ میلییون حساب کاربری

کاربران وب و حتی کسانی که چندان خبرهای دنیای فناوری را دنبال نمی کنند، حتما خبرهای هک شدن و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات افراد را شنیده اند، سونی، AOL و Adobe تنها چند مورد هستند که ضعف سیستم های امنیتی و ناتوانی شرکت ها در محافظت از اطلاعات حساب کاربری افراد را به وضوح نشان می دهد.

حالا بر اساس خبرها، ۳۳ میلیون حساب کاربری در توییتر، یکی از بزرگترین و محبوبترین شبکه های اجتماعی که با میکرو بلاگینگ، راه ارتباطی بسیاری از شخصیت های اجتماعی با طرفدارانشان شده است، نیز قربانی حمله ی هکرها شده اند.

هکرهای روسی به حساب کاربری افراد نفوذ کرده و اطلاعات سرقت شده را برای فروش بر روی “Dark Web” پست کردند.

مسئولان امنیت اطلاعات توییتر اعلام کرده اند که اطمینان دارند، دسترسی به اطلاعات حساب کاربری افراد از طریق هک سرویس های توییتر صورت نگرفته است.

بلکه رمز عبور و نام کاربری از اکانت های پست های الکترونیکی و سایر شبکه های اجتماعی نظیر LinkedIn و MySpace به سرقت رفته اند.

این مسئولان اعلام کرده اند که، صرف نظر از مبدا، توییتر برای محافظت از حساب کاربری افراد سریعا عمل می کند.

ابتدا توییتر با تطبیق لیست اکانت های سرقت شده و دیتابیس کاربرانش، هر حساب کاربری که احتمال ضعف امنیتی اش وجود داشت، قفل و از دسترس خارج کرده اند.

بر طبق اظهارات مسئولان توییتر، اگر حساب شما به خاطر مشکلات اخیر تحت تاثیر قرار گرفته باشد، شما ایمیلی دریافت کرده اید، با این مضمون که شما باید رمز حساب کاربری خود را ریست کنید. تا زمانی که شما رمز خود را تغییر ندهید، امکان دسترسی با حساب کاربری را نخواهید داشت.

بر طبق بررسی ها، این دسترسی غیر مجاز توسط کامپیوتر های آلوده به بدافزارهایی که تمام نام کاربری و رمز عبور های ذخیره شده در مرورگرهایی نظیر کروم و فایرفاکس را به هکرها ارسال می  کنند، صورت گرفته است.

توییتر به کابران خود هشدار داده، برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز باید، از رمزهای قوی که برای دیگر سایت استفاده نمی کنید، برای حساب کاربری تان به کار بگیرید.

نوشته توییتر هدف حمله هکرها، هک شدن ۳۳ میلییون حساب کاربری اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses