مدیر‌عامل چند ساحتی، روایتی نو از دانش مدیریت

  مدیر‌عامل چند ساحتی، روایتی نو از دانش مدیریت

کتاب «مدیر‌عامل چند‌ساحتی» تالیف مجید باقری با هدف ارتقای قابلیت‌های کلیدی مدیران و شناسایی و ساماندهی محورهای اصلی تمرکز بر حوزه‌های بهبود فردی نوشته شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مباحث مطرح شده در این کتاب کمک می‌کند تا مدیران عامل در درک محرک‌های موثر بر نتایج کسب و کار و ترسیم واقعی از کیفیت توانمندی‌های درونی خود برای خودداری از مدیریتی واجد شرایط مسلط شوند.

کتاب «مدیر‌عامل چند‌ساحتی» نگرشی است بر آن‌چه یک مدیر‌عامل باید در ساحت‌ها یا ابعاد مختلف سازمانی بداند. این کتاب در چهار بخش تدوین شده است.

نخستین بخش کتاب، تاملی بر خرد مالی و ماهیت قواعد حسابداری و حسابرسی است. تشریح مباحث کلیدی درباره بهای تمام شده، مبانی بودجه‌ریزی در شرکت‌ها، آشنایی با روش‌های متنوع و متعدد تامین منابع مالی و رویکردهای نوین در تحلیل بازار سرمایه از مهمترین موضوعاتی است که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

تشریح الزامات استقرار نظام متمرکز حقوقی در شرکت‌ها، بحث محوری بخش دوم کتاب است. در این بخش همچنین موضوعاتی همچون نگاهی به قانون تجارت و مهم‌ترین مسوولیت‌های مدیران در قانون کار به بحث گذاشته شده است.

بخش سوم کتاب به موضوع درآمدی بر مبانی تئوریک و طراحی سازمان اختصاص دارد. در این بخش تحلیلی جامع از نگرش‌های استراتژیک ارایه شده که به نوبه خود می‌تواند افق‌های روشنی را درباره ماهیت و رویکردهای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی استراتژیک در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

بخش چهارم نیز به مبحث مهم منابع انسانی و رفتار سازمانی می‌پردازد. در این بخش مباحثی درباره نظام ارتباطات داخلی سازمان‌ها که از جمله کاربردی‌ترین موارد قابل بهره‌برداری در موسسات و شرکت‌های امروزی است مورد توجه قرار گرفته است.

مخاطبان این کتاب تنها مدیران عامل شرکت‌ها نیستند بلکه همه کارشناسانی که در مسیر شغلی خود تصدی جایگاه مدیریت ارشد بر بنگاه‌ها و موسسات کسب و کار را هدف قرار داده‌اند نیز مفید است.

چاپ دوم کتاب «مدیر‌عامل چند‌ساحتی» با شمارگان یک هزار و 500 نسخه در 252 صفحه و به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی چاپ و روانه بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری