آینده Siri چه خواهد شد؟

زمانی که کمپانی اپل Siri را عرضه کرد، این دستیار صوتی، تحولی در عرصه فناوری محسوب می شد. عرضه iPhone 4S با دستیاری که می توانست به سوالات هر چند ساده شما جواب دهد، برای شما شماره بگیرد، جستجوی اینترنتی انجام دهد و قرار ملاقات هایتان را ثبت کند، برای طرفداران برند اپل بسیار جذاب بود.

اما پس از گذشت چندین سال هنوز توانایی های Siri در همان حد باقی مانده و نه تنها جایگاه خود به عنوان پیشتاز این عرصه را از دست داده بلکه حتی شاید جز چند عنوان اول نیز قرار نگیرد.

از مهم ترین نقاط ضعف Siri را باید عدم توانایی برقراری ارتباط با ۱٫۵ میلیون اپ موجود در App Store دانست. به نحوی که سب شده اکثر کاربران آن هنوز از همان فرمان های پایه ای که در ابتدای راه معرفی شده اند استفاده کنند. ولی ضعف Siri به اینجا ختم نمی شود. باید توجه داشت که هوش مصنوعی ها و دستیار های صوتی جدید قابلیت مکالمات متقابل را نیز دارند. مثلا یکی از تازه ترین دستیارهای صوتی مجازی معرفی شده که توسط یکی از بنیان گذاران اولیه Siri، شخص Dag Kittlaus معرفی شد به نام Viv در این عرصه عملکردی فوق العاده ای دارد که قبلا به معرفی در همین سایت به معرفی آن پرداختیم. در اینجا می توانید مطلب مربوط به Viv را مطالعه بفرمایید.

در این بین شاید تمام غول های فناوری در این زمینه از اپل سبقت گرفته اند، گوگل و مایکروسافت و حتی فیسبوک در زمینه هوش مصنوعی هر کدام در فواصلی نه چندان دور، برنامه های بزرگ خود برای توسعه ی پروژه های هوش مصنوعی شان را اعلام کردند.

در این بین باید به محصول آمازون Echo نیز اشاره کرد که با حضور ناگهانی اش در بازار اسپیکرهای هوشمند، در این عرصه پیشتاز است و گوگل قصد دارد با Home با این محصول رقابت کند. قبلا به معرفی اسپیکر هوشمند گوگل Home نیز در اینجا در همین سایت پرداختیم.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، فلسفه بسته اپل، که کار را برای توسعه دهندگان دشوار کرده، مانع رشد و بهبود عملکرد Siri بوده است.

اما بالاخره انتظار می رود که در WWDC امسال با اعلام رسمی باز کردن درهای Siri برای توسعه دهندگان  و وارد کردن آن به نسخه جدید سیسستم عامل مک شاهد چرخشی در سرنوشت پدر دستیار های صوتی هوشمند باشیم.

این تصمیم به جای اپل شاید آینده ی تاریک و محتوم Siri  را به بازگشت به رده اول این عرصه تغییر دهد.

نوشته آینده Siri چه خواهد شد؟ اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses