اشتباهات رایج در طراحی وب – بخش اول

ما در این مقاله قصد داریم تا اشتباهات رایج در طراحی وب را به شما بگوییم تا با جلوگیری از انجام و یا تکرار آنها بتوانید سایت خودتان را بهینه تر و کاربر پسند تر کنید .

اشتباهات ساختاری :

  • بی هدفی در وب سایت 

اغلب بازدیدکنندگان سایت ها تمایل به دریافت هدف سایت در یک نگاه دارند. این مطلب به این معناست که شما می بایست در سایت خود به صورت خلاصه و کاربردی به معرفی هدف اصلی سایت خود بپردازید و از بیان مطالب اضافی و تبلیغات بی ارتباط با محتوای سایت خودداری نمایید. چرا که این مورد نه تنها به سردرگمی بازدید کننده می انجامد، بلکه وی را دچار تردید در اطمینان به شما خواهد نمود.

  • عدم نظم در موضوعات سایت و تعیین آنها بر اساس اولویت درست 

زمانی که قصد راه اندازی وب سایت خود را دارید، به این نکته توجه نمایید که دسته بندی و اولویت بندی موضوعات از نظر کاربر حائز اهمیت است. زمانی که بازدید کننده سایت شما را مشاهده می کند، چنانچه موضوعات به صورت پراکنده در وب سایت قرار بگیرد، وی دچار سردرگمی شده و تمایل به ترک هر چه زود تر وب سایت شما دارد.

  • سرعت کند در بارگذاری صفحات 

زمانی که از تصاویر و صوت های با حجم بالا در سایت خود استفاده می نمایید، به همان اندازه سرعت لود شدن وب سایت شما پایین خواهد آمد و این مورد از حوصله کاربر خارج خواهد بود. در نتیجه به زودی و پیش از بارگذاری کامل سایت، وی آن را ترک خواهد کرد و به دنبال مطلب مورد نیاز خود در وب سایت های دیگر می گردد.

  • عدم تعیین عنوان درست برای لینک های صفحات 

یکی از موارد مهم در طراحی صفحات وب و به خصوص در طراحی صفحه اصلی سایت ، به کار گیری لینک های مفید در آن می باشد. چنانچه این المان ها از عناوین درست برخوردار نباشند، کاربر را دچار از هم گسیختگی می نمایند و وی نمی تواند در ذهن خود به راحتی مسیر های طی شده در سایت شما را به خاطر بسپارد.

  • عدم نمایش صحیح لینک ها در صفحات 

کاربران تمایل دارند به راحتی لینک های صفحات را پیدا و از آنها استفاده نمایند. برای این منظور می توان رنگ نوشته لینک ها را از متون متمایز نمود و یا آنها را در دکمه هایی خاص قرار داد. هم چنین در صورتی که این المان ها در صفحه بسیار کوچک باشند و یا در کنار بقیه المان ها نتوان آنها را تشخیص داد، پس از مدتی کاربر احساس خستگی می کند و دیگر تمایلی به ادامه کار در سایت نخواهد داشت. این مورد یکی از مهمترین اشتباهات در طراحی سایت می باشد که بعضا در برخی سایت ها مشاهده می شود.

  • عدم رعایت همیشگی برخی اصول اولیه در سایت 

طراحان حرفه ای همیشه از قالب ها و اصول خاصی در طراحی وبسایت خود استفاده می کنند که این اصول در ذهن هر کاربر و بیننده ای حک شده است. از این اصول میتوان به در نظر گرفتن صفحه تماس با ما، درباره ما و یا قرار دادن هدر یا لوگوی سایت در مکان مناسب آن اشاره نمود.

  • عدم استفاده از متون بجای تصاویر غیرضروری 

برخی از طراحان گمان می کنند که استفاده از تصاویر جذاب بجای برخی عبارات در سایت به جذب بازدید کننده کمک خواهد نمود. نمی توان به قطع گفت که این طرز فکر اشتباه است اما در مواقعی که در این عبارات از کلمات کلیدی سایت استفاده می شود، این روش بسیار مضر می باشد و یکی از اشتباهات بزرگ در طراحی وب محسوب می شود.

  • استفاده از پیش زمینه موسیقی بر روی سایت 

یکی از اشتباهات رایج در طراحی وبسایت، استفاده از موسیقی در آن می باشد. این مورد علاوه بر این که کاربر را از مشاهده سایت منصرف می کند، زمان بارگذاری سایت را نیز افزایش خواهد داد.

  • باز شدن پنجره های اتوماتیک (POP UP) 

باز شدن پنجره های اتوماتیکی که در هنگام کلیک کاربر برروی دکمه های سایت مورد استفاده قرار میگرد، اشتباه بزرگیست که در بعضی از سایت ها رخ می دهد و منجر به از دست دادن بازدید کنندگان آن می شود. زیرا به بیننده این احساس دست خواهد داد که هدف وی برای مدیر سایت ارزشی نداشته و وی تنها مانند ماشینی است که بر روی سایت کلیک می کند تا درآمدی اندک از عملیات وی برای مدیر سایت محاسبه گردد.

  • استفاده بجا از عنصر صفحه بندی در سایت ها 

زمانی که مطالب بخشی از سایت بسیار زیاد و اسکرول عمودی طولانی برای رسیدن به آخرین المان این بخش وجود دارد، می توان از صفحه بندی این مطالب استفاده نمود. در غیر این صورت این مورد دافعه ای برای بازدید کنندگان سایت خواهد بود.

  • استفاده از فرم های طولانی 

تقریبا ۸۰ % کاربران سایت ها میخواهند خیلی سریع به مقصود خود دست یابند. در این حالت چنانچه شما از فرم های طولانی جهت پرنمودن آن توسط بازدید کنندگان، استفاده نمایید، ممکن است حوصله شان سر برود و از پر کردن فرم اجتناب نمایند.

 در مقاله های بعدی شما را با سایر اشتباهات رایج در برنامه نویسی تحت وب آشنا خواهیم کرد .

نوشته اشتباهات رایج در طراحی وب – بخش اول اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses