ورود سامسونگ به دنیای پردازش ابری

پردازش ابری، شاید اغراق نباشد اگر آن را یکی از مورد توجه ترین عرصه ها در دنیای دیجیتال عصر حاضر دانست. هر چند به خاطر ویژگی های ذاتی اش چندان جالب به نظر نیاید، اما پیشرفت ها و امکاناتی را که مدیون آن هستیم، به راحتی قابل جدا شدن از زندگی روزمره ما نیستند.

پردازش های دستیار های صوتی، نظیر Google Now و  Siri ، ذخیره اطلاعات نظیر اسناد ، تصاویر و فیلم روی ابرهای ذخیره داده و بسیاری دیگر از مزایای پردازش ابری می باشد .

ورود سامسونگ به دنیای پردازش ابری :

شاید به همین خاطر، خبر ورود سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، به این عرصه خبر مهمی محسوب شود. سامسونگ با خرید پلتفرم ابری Joyent که در ایالات متحده واقع است، به ازای مبلغی که فاش نشده رسما وارد دنیای پردازش ابری شد.

با این اقدام سامسونگ می تواند از این پلتفرم برای اپ های گوشی های هوشمند کمپانی و زمینه های کاری اش در حیطه اینترنت اشیا ، ذخیره اطلاعات و حتی ورود به عرصه هوش مصنوعی AI ، که در حال حاضر تحت سلطه چند کمپانی محدود مانند گوگل و Watson شرکت IBM می باشد، استفاده کند.

تا به حال در حوزه پردازش ابری و ذخیره اطلاعات بر روی ابر داده، سامسونگ وابسته و متکی به شرکت AWS متعلق به کمپانی آمازون بود. این در حالی است که امکانات Joyent بلافاصله می توانند بسیاری از این وظایف را بر عهده گرفته و حتی در آینده این سرویس ها را گسترش دهند.

البته هنوز سامسونگ اپ های گوشی های هوشمند را که ازJoyent  استفاده خواهند کرد اعلام نکرده، اما اپ هایی نظیر Knox و S Health و S Voice و بسیاری دیگر می توانند از این جمله باشند. همچنین  سامسونگ می تواند خدماتی نظیر ذخیره ابری داده و یادگیری عمیق را به سایر کمپانی عرضه کند.

این اقدام سامسونگ و اقدامات مشابه گوگل نشان از تغییر روند رشد کمپانی های عظیم  دارد، که به جای توسعه سرویس ها از داخل کمپانی بیشتر در حال تمایل به جذب و خرید شرکت هایی هستند که سرویس ها را ارائه می دهند. شاید دلیل این امر سوابق تلاش ناموفق در توسعه سرویس هایی مشابه بوده که در نهایت به کنسل شدن پروژه منجر شده است.

باید دید سامسونگ با خرید این پلتفرم که بالقوه قابلیت های متنوعی دارد، برای آینده چه اندیشیده است.

نوشته ورود سامسونگ به دنیای پردازش ابری اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses