کارائی مرور وب با پردازش Thin Client بی سیم

محبوبیت برنامه های کاربردی وب و افزایش شبکه های بی سیم موجود ، رشد دستگاه های پردازش همراه و بی سیم را می افزاید. به موازات این رشد ، سیستم های پردازش Thin Client بی سیم نیز در حال پدیدار شدن هستند .

سیستم پردازش تین کلاینت شامل یک سرور و یک کلاینت است که با استفاده از پروتکل نمایش راه دور در شبکه ارتباط برقرار می کنند .پروتکلها، نمایش ها ی گرافیکی را اجازه میدهد تا در شبکه برای دستگاه کلاینت به کار گرفته شوند و virtualize شوند .  در حالی که منطق برنامه کاربردی روی سرور اجرا می شود با استفاده از پروتکل نمایش راه دور ، کلاینت ورودی کاربر را به سرور می فرستد و سرور تغییرات نمایش رابط کاربر را به کلاینت باز می گرداند .

مثال های پلتفرم های مشهور تین کلاینت مشهور شامل Sun Ray ، (VNC)  Virtul Network Computing ، Citrix Metaframe    است  سرور راه دور نوعا یک سیستم عامل سرور استاندارد را اجرا می کند و برای اجرای همه منطق برنامه های کاربردی استفاده می شود.

با توجه به این که سیستم تین کلاینت  منطق برنامه کاربردی را روی سرورهای راه دور پر سرعت اجرا می کنند ، کلاینت تنها نیاز است که قادر باشد رابط کاربر را نمایش دهد  و اداره کند در نتیجه کلاینت ها می توانند وسایل ساده تری باشند که مصرف انرژی در آن ها کاهش می یابد و عمر باتری طولانی تر می شود که اغلب نخستین محدودیت ، مزایای دستیابی به اینترنت با وسایل بی سیم است

کاربران تین کلاینت می توانند به برنامه های کاربردی با نیازمندی های منبع سنگین دست یابند که برای سیستم های همراه معمول با توان پردازش پائین  منع می شود . در حالی که پردازش تین کلاینت بی سیم مزایای بالقوه شبکه های بی سیم را ارائه می کند ، نرخ اتلاف بسته زیادی می تواند داشته باشد که ممکن است کارائی تین کلاینت هایی که نیاز به دستیابی به شبکه سرور به طور تمام وقت دارند را کاهش دهد مثلا اتلاف بسته در شبکه های (Wi-Fi(IEEE 802.11 می تواند خروج از رنج نقاط دستیابی(Access Points)یا برخورد با موانع فیزیکی یا وسایل الکترونیکی را نتیجه دهد.

علاوه بر این باور معمول این موضوع در برنامه های کاربردی وب آن است که محتوای وب باید مستقیما از مرورگر وب و محلی تحویل داده شوند تا اینکه مرورگر وب روی سرور راه دور اجرا شود و نمایش مرورگر وب از طریق رابط کاربر تین کلاینت و با استفاده از پروتکل نمایشی راه دور تقویت شود.

نوشته کارائی مرور وب با پردازش Thin Client بی سیم اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses