رمز گذاشتن روی فایل

حتما برایتان اتفاق افتاده است که در پروژه های کاری تان مسائل محرمانه ای دارید که نمی خواهید افراد دیگر به آن ها دسترسی داشته باشند و یا اینکه احتیاج دارید بعضی فایل های شخصی مانند عکس و یا فیلم های خود را با رمز گذاری قفل کنید. این کار بسیار ساده است! برای رمز گذاشتن روی فایل چند روش وجود دارد. در ادامه سه روش بیان شده است که بسیار ساده است و با استفاده از آن ها می توانید به راحتی بر روی فایل مورد نظر رمز بگذارید.
روش اول:
این ساده ترین روش،است که می توان گفت اکثر افراد از آن آگاهی دارند. مراحل به این صورت است که ابتدا روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Send To Compessed را انتخاب کنید. با این کار فایل مورد نظر تبدیل به یک فایل زیپ (Zip) می شود سپس آن را باز کنید و از منوی File با انتخاب گزینه Add A Password می توانید یک پسورد برای فایل مورد نظرتان انتخاب کنید. اکنون برای دستیابی دوباره به آن باید رمز را وارد کنید.
روش دوم:
روش دوم کمی مشابه قبلی است با این تفاوت که ابتدا باید نرم افزار Winrar را نصب کنید. سپس بر روی فایل مورد نظرتان راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Add To Archive و بعد از آن Advanced و در نهایت انتخاب Set Password می توانید رمز خود را انتخاب کنید. ازین پس بدون وارد کردن پسورد این فایل باز نخواهد شد و اطلاعات آن محرمانه است.
روش سوم:
در این روش باید برای User Name خودتان یک پسورد انتخاب کنید و سپس بر روی پوشه مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید و پس از آن در قسمت Sharing گزینه Make This Folder Private را علامت بزنید. با گزینه Apply تنظیمات شما اعمال می شود و عمل رمز گذاری به پایان می رسد.

نوشته رمز گذاشتن روی فایل اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses