تجارت الکترونیک در ایران

ایران مانند دیگر کشور ها دارای شرکت های بسیاری است که برای توسعه بازار خود به اینترنت وابسته اند . هدف بیشتر این شرکت ها از پایگاهی که در اینترنت ایجاد می کنند توسعه صادرات است .

متاسفانه فروش در شبکه اینترنت مخارج زیادی دارد و شرکت های بزرگ دنیا با سرمایه های کلان و پرسنل کافی پایگاه هایی تخصصی را برای مواردی چون صادرات و فروش تجاری ایجاد کرده اند.

شرکت های متعددی در ایران دست به چنین کاری زده اند ولی از آنجایی که  هنوز هیچ  مرکزی برای این امر وجود ندارد این سازمان ها به صورت خود محور اقداماتی را انجام میدهند که هنوز تجارت کامل را در بر نگرفته است و هیچ آمار دقیقی هم از کاربران اینترنت و استفاده کنندگان از کامپیوتر در دست نیست و هنوز به صورت یک طرح ملی به آن نگاه نشده است ، بنابرین در مرحله کودکی است و به مراقبت و حمایت از طرف دولت نیاز دارد و دولت باید با ارائه یک طرح ملی فرهنگ خرید جامعه امروزی ایران را تغییر دهد .

باید توجه داشت که سرمایه گذاری مالی بر روی زمینه ای که در آینده حرف اول را خواهد زد ، مطمئنا باعث رشد اقتصاد کشور خواهد شد .

کشور ما از پشتوانه ی خوبی از نظر نیروی جوان برخوردار است و در نتیجه وظیفه ارگان های دولتی و غیر دولتی وارد کردن این تکنولوژی به کشور و تشکیل دادن گروه های کاری برای کار سازمان یافته برای این تکنولوژی است ، در ایران شروع گردید که با وجود همه مشکلات فوق از سال ۱۳۸۱ پروژه ای  به صورت آزمایشی با نام پرداخت راه حل مناسبی در تجارت الکترونیک ایران ، پدید آورده است .

در این سیستم ابتدا خریدار وارد سایت اینترنتی فروشنده می شود و محصول یا محصولات را در سبد خرید خود قرار می دهد این اطلاعات جهت بررسی و تصمیم گیری در سایت اینترنتی به اطلاع فروشنده می رسد و فروشنده در صورت تمایل سفارش رسیده را مطالعه کرده و پس از اعلام در سرویس اینترنتی پست آن را دریافت کرده  و به دست خریدار می رساند و هزینه کالا به همراه هزینه ارسال از خریدار دریافت میکند.

واحد مالی پرداخت ،در دوره های زمانی مشخص با فروشنده تسویه حساب می کند ، کلیه مراحل عملیاتی سیستم از طریق اینترنت به اطلاع خریدار فروشنده می رسد لازم به ذکر است این سیستم به گونه ای طراحی شده است امکان اتصال سیستم های الکترونیکی بانک ها و موسسات اعتباری را داشته باشد و در کنار سیستم های پرداخت هنگام تحویل قابلیت های پرداخت الکترونیکی نیز در آن پیش بینی شده است

پرداخت زیر ساخت مناسب تجارت الکترونیک و تجارت در ایران است زیر بستر تعامل فروشگاه اینترنتی و فروشگاه الکترونیکی با خریداران در راستای فروش اینترنتی و خرید اینترنتی به همراه امکانات مناسب پرداخت اینترنتی با کمک اینترنت می باشد .

این سیستم خرید الکترونیکی و فروش الکترونیکی را آسان می کند و حتی بدون نیاز به کارت اعتباری روش های نوین الکترونیکی را تدوین می کند سرویس دهی تجارت الکترونیک در همه زمینه ها از سیاست های کلی سیستم پرداخت می باشد که با هدف فرهنگ سازی و فروش اینترنتی در ایران صورت می پذیرد .

مشابه این سیستم در سایر کشور ها نیز ایجاد شده است از میان می توان به چین و کره ی جنوبی اشاره کرد که هر کدام متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی خود فعالیت می نمایند.

نوشته تجارت الکترونیک در ایران اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses