خطراتی که کودکان آنلاین با آن روبه رو هستند- بخش اول

خطراتی که کودکان آنلاین  ممکن است در دسترسی آزاد به اطلاعات و منابع اینترنتی با آن مواجه شوند، منابع اینترنتی غیرقانونی هستند که اغلب جنسی ، محرک و خشونت آمیز بوده و عامل اصلی ترغیب کودکان به انجام فعالیت های خطرناک و غیرقانونی هستند. نمونه ای از خطرات موجود در زیر آورده شده است:

  • برخی از این سایت ها و گروه های خبری به تشویق و تبلیغ استفاده از مواد مخدر، سیگار یا الکل دست می زنند. بعضی دیگر نیز روش ساخت بمب و یا دریافت و ارسال کیت های کشت ویروس را آموزش می دهند
  • با وجود غیرقانونی بودن بازی های قمار، سایت های قماربازی اینترنت را تسخیرکرده اند. مشاهده یا مشارکت در سایت های قماربازی برای کودکان نامناسب و خطرناک است. زیرا شرط لازم جهت ورود به سایت های قماربازی آنلاین داشتن کارت اعتباری است. از این رو، مشاهده و مشارکت در این سایت ها تهدید بالقوه ای برای خانواده هایی که رفاه مالی خوبی دارند، محسوب می شود.
  • با دسترسی کودکان به شماره کارت اعتباری والدین، خطر ارتکاب جرم اینترنتی وجود دارد، که در نهایت منجر به پیگرد های قانونی و عواقب مالی جبران ناپذیر می شود. باید Netiquette یعنی قوانین و آداب استفاده صحیح از اینترنت را به کودکان آموزش داد و از بی پروایی کودکان در سرکشی به چنین سایت هایی در زمان کار با اینترنت جلوگیری و کنترل کرد.
  • خطر دیگر کودک آزاران هستند. افرادی که به هدف اغفال کودکان و سوء استفاده جنسی در سایت های مختلف پرسه می زنند، و مانند شکارچیان موذی برای کودکان معصوم و ناآگاه دام های رنگین می گسترانند. آنها از پست الکترونیک و اتاق های گفت وگو به منظور جلب اعتماد کودکان و ترغیب آنها برای شرکت در جلسات رودررو (Chat Rooms) اتاق های گفت وگو استفاده می کنند. و با جلب اعتماد کودک، جلسه ملاقاتی را با او می گذارند. در این زمان است که کودک در دام این شیادان اسیر شده و با خطراتی چون تحلیل جسمی، بحران های روحی و دائمی روبه رو خواهد شد.
  • در بعضی موارد هم کودکان پیام های الکترونیکی دریافت می کنند که آزار دهنده و خصمانه است یا اینکه حاوی اطلاعاتی هستند که تأثیرات منفی از لحاظ روحی و روانی برای آنها به وجود می آورند. تأثیراتی که سرنوشت و آینده این کودکان را تحت شعاع خود قرار می دهند.
  • حفاظت ازحریم خصوصی کودکان امری حیاتی است. چرا که چنین حریمی در اینترنت با درجه آسیب پذیری بالایی روبه رو است. هیچ فردی حق ندارد، مگر با کسب اجازه اولیا یا سرپرست کودک، به اطلاعات شخصی کودکی سرکشی کند. این اطلاعات شامل؛ نام، تاریخ تولد، نام مدرسه، اطلاعات خانوادگی، اطلاعاتی درخصوص دوستان، اماکن مورد علاقه، علائق و سرگرمی های کودکانه و اطلاعاتی از این قبیل. زیرا افشا ساختن و علنی نمودن چنین اطلاعاتی در اینترنت، کودک را در معرض تهدید و خطرات بسیاری قرار خواهد داد.

نوشته خطراتی که کودکان آنلاین با آن روبه رو هستند- بخش اول اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses