خطراتی که کودکان آنلاین با آن روبه رو هستند- بخش دوم

در مقاله قبلی به بخشی از خطراتی که کودکان آنلاین را تهدید میکند پرداختیم در ادامه شما را با ادامه خطر ها آشنا میکنیم .

  • خطری که بالاتر از همه کودک را تهدید می کند اتصال نامحدود به اینترنت بدون برنامه ریزی و کنترل است. این روند استفاده، زمان با ارزش کودکان را به هدر می دهد. زمانی که می بایست صرف انجام تکالیف مدرسه یا آموزش کارهای هنری، ورزشی و یا صرف سایر موارد ارزشمند آموزشی شود. مواردی که می تواند تضمینی برای رشد سازنده و موفقیت های آینده کودک در جامعه انسانی باشد. در غیر این صورت آینده او به مخاطره خواهد افتاد. به همین منظور والدین باید به نظارت کامل کودکان خود که بی رویه از اینترنت استفاده می کنند، اقدام کنند. از آنجایی که والدین بهتر از هرکسی با خصوصیات اخلاقی و روحی کودکان خود آشنایی دارند. می بایست با رفتاری شایسته، سنجیده و حساب شده به گونه ای عمل کنند که احساسات آنان را جریحه دار نکرده و دوم اینکه باعث تحریک و کشش پنهانی آنها به سوی این کار نشوند.
  • زمانی که کودک شما به سرعت صفحات اینترنتی را تغییر داده یا به هنگام ورود شما به اتاق، مانیتور کامپیوتر را خاموش می کند، احتما لاً درحال مشاهده تصویر یا مطلبی است که تمایل ندارد شما از آن آگاهی یابید. در این زمان شما باید درکمال خونسردی از او بخواهید تا شما را در تماشای مانیتور کامپیوتر خود شریک کند. و پس از تماشای صفحه مانیتور او اگر چنانچه با محتوا و مضمون نامناسبی برخورد کردید، می بایست با رفتاری کاملاً شایسته وی را از خطرات ادامه این کار آگاه ساخته و به صورت صریح از او بخواهید که از انجام آن خودداری کند.
  • هیچ گاه بدون دادن آگاهی و توضیح لازم در مورد کار اشتباه کودک، او را از انجام آن (تماشا یا مشارکت در سایت های نامناسب)سرزنش و منع نکنید. زیرا نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد.
  • تماس های تلفنی افراد غریبه و مشکوک با کودک خود را می توانید از طریق نمایشگر شماره تلفن، بر روی دستگاه تلفن منزل کنترل و شناسایی کنید. از کودک خود بخواهید در خصوص شماره های ناشناس به شما توضیح دهد.
  • زمانی که کودک در نیمه های شب از جا برخاسته و پشت کامپیوتر خود اقدام به چت ( گفت وگوی اینترنتی ) می کند، می بایست صریحاً به او گوشزد کنید که هر کاری زمان خود را دارد.
  • والدین و سرپرستان وظیفه دارند هنگام کار کودک با کامپیوتر بر آنها نظارت و کنترل کامل داشته باشند. آنها باید زمان ها و سایت های مورد استفاده کودکان را هوشیارانه زیر نظر داشته و کنترل کنند.
  • اگر احساس می کنید که کار های کودک شما غیرعادی شده و یا با دوستانش قطع ارتباط کرده است. باید سعی کنید تا با دوستان او صحبت کرده و علت آن را جویا شوید. یا اگر بر عکس، دیدار دوستان کودک شما تنها به دلیل تجمع برای مشاهده منابع نامناسب اینترنتی است، باید در این صورت مراقب باشید. البته در این مراقبت نباید زیاده روی کنید. چرا که افراط در این کار نوعی محدودیت و دخالت در حریم خصوصی کودک است که به احساس عدم اعتماد و تیره شدن روابط با کودک منجرخواهد شد. در صورتی که باید به حریم خصوصی کودکان احترام گذارده و هوشیارانه و با درایت کار های او را نظارت وکنترل کرد.

نوشته خطراتی که کودکان آنلاین با آن روبه رو هستند- بخش دوم اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses