سایت واکنش گرا ( Responsive ) در HTML

در این مقاله قصد بررسی سایت واکنش گرا در HTML را داریم . شاید تا به حال شما هم به اهمیت قالب واکنش گرا پی برده باشید و اطلاعاتی راجب آن داشته باشید. با گذت زمان، وجود گوشی ها و تبلت ها و گسترش آن باعث شده تا HTML نیز با مفهموم واکنش گرا ( Responsive ) آشناتر شود. سوال اینجا است که سایت طراحی شده در HTML باید متناسب با سایز صفحه نمایش های بزرگ باشد یا با صفحه نمایش های کوچک ؟ در اینجا هست که طراحی واکنش گرا یا همان Responsive معنا پیدا میکند. سایت واکنش گرا در اصل به تناسب صفحه نمایش های مختلف با سایز های مختلف تغییرات لازم را به صورت خودکار انجام داده و در ابعاد نمایشگر کاربر بهترین حالت ممکن را بارگذاری میکند. پس برای به دست آوردن اطلاعاتی راجب طراحی وب سایت واکنش گرا ( Responsive ) در HTML با ما همراه باشید.

اهمیت های قالب واکنش گرا در HTML :

مطمئنا با گسترش مانیتور های مختلف در سایز های مختلف و ابزار های متعدد موجود در بازار، بر اهمیت قالب های واکنش گرا می افزاید. پس سایت طراحی شده با HTML نیز باید ریسپانسیو بوده تا کاربر بتواند به راحتی با آن تعامل داشته باشد. برای مثال اگر کاربر برای اولین بار وارد سایت شما شده و سایت شما واکنش گرا نباشد، با صفحه ای به هم ریخته و نامنظم رو به رو خواهد شد و همین باعث میشود تا کاربر دیگر به سایت شما رجوع نکند؛ پس واکنش گرا بودن قالب HTML شما باعث میشود تا مخاطبین بیشتری به سایت شما جذب شده و قالبی دلنشین را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که موتور های جستجو ( مانند گوگل، بینگ، یاهو و… ) به واکنش گرا ( Responsive ) بودن سایت شما اهمیت خواصی قائل هستند.

چگونه میتوان در HTML قالب واکنش گرا ساخت :

در مور Bootstrap و آموزش های لازم در آکادمی لرن فایلز دوره تصویری آن به زبان فارسی موجود است که میتوانید از آن استفاده کنید :

دوره تصویری آموزش Bootstrap به زبان فارسی

برای واکنش گرا ساختن یک وب سایت در HTML راه های مختلفی موجود است. یکی از این راه ها استفاده از فریم ورک هایی مانند Bootstrap است.این فریم ورک ها نه تنها میتوانند وب سایت شما را واکنش گرا یا در اصل Responsive کنند بلکه قابلیت های دیگری نیز اضافه میکنند که آموزش HTML را برای شما آسان تر میکند. هم اکنون فریم ورک های متعددی برای واکنش گرا ( Responsive ) ساختن وب سایت در HTML وجود دارند که میتوان از آن ها استفاده کرد اما بوت استرپ در صدر آنان قرار دارد و بهترین گزینه برای انتخاب شما است. به جرات میتوان گفت که بهترین انتخاب شما میتواند این فریم ورک باشد و پیشنهاد ما به شما یادگیری و استفاده از آن است.

 

در مورد Bootstrap و آموزش های لازم در آکادمی لرن فایلز دوره تصویری آن به زبان فارسی موجود است که میتوانید از آن استفاده کنید :

دوره تصویری آموزش Bootstrap به زبان فارسی

اما قبل از آن باید CSS را فرا بگیرید. برای آموزش CSS میتوانید به لینک زیر رفته و از آموزش های تصویری آکادمی لرن فایلز به زبان فارسی استفاده کنید :

دوره تصویری آموزش CSS به زبان فارسی

پیش نیاز فراگیری این فریم ورک ها نیز آشنایی با HTML است، که میتوانید برای آموزش های تصویری HTML به زبان فارسی از لینک زیر استفاده کنید :

دوره تصویری آموزش HTML به زبان فارسی

توجه کنید که بدون دانش HTML و CSS اشتباه است به سراغ این فریم ورک ها بروید؛ به دلیل اینکه، در شخصی سازی این فریم ورک ها باید اطلاعات نسبی راجب HTML و CSS داشته باشید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته سایت واکنش گرا ( Responsive ) در HTML اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses