نظافت در برنامه نویسی رعایت کنید !

افرادی در دنیا مشاهده میشوند که در صورت دیدن آشغالی بر روی زمین، آن را برداشته و به جایگاه مخصوص آشغال می اندازند. به عبارت دیگر آن ها افراد خیرخواهی هستند که باعث میشوند تا آن مکان برای افراد دیگری که از آنجا گذر خواهند کرد پاک و تمیز باشد. در این رابطه جمله زیبایی نیز وجود دارد با این مضمون که « دنیا را برای نسل ها آتی به مکان بهتری نسبت به آنچه تحویل شما داده شده مبدل سازید. »

یک برنامه نویس خوب و متعهد کسی است که اگر کدهایی از برنامه نویس دیگری را در اختیار بگیرد جدا از اینکه برنامه نویس دیگر چه کسی بوده است، با تمام توان سعی و تلاش میکند تا به بهترین روش آن را ویرایش کند و آن را بهبود بخشد. این بهبود بخشیدن میتواند با ویرایش کد ها یا حتی کامنت گذاری باشد. به نظر شما دوستان عزیز، چنین شرایطی چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت ؟

تاثیر نظافت در برنامه نویسی :

اگر برنامه نویسان این طور عمل کنند، عملا کیفیت کدهای نوشته شده بیشتر خواهد شد و دیگر احتمال وجود باگ در کدها به صفر میرسد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که، اگر برنامه نویس قبلی یک کدنویسی بسیار نامرتب انجام داده باشد چه باید کرد ؟ در اینجا باید گفت که شما لازم نیست تمام کد ها را تغییر داده و بهبود ببخشید؛ هر آنچه از دست شما بر می آید انجام دهید و یا به نوعی بخش هایی که به ماژول های قبل بازمیگردد را مرتب سازید یا بهبود بخشید. این تمیز سازی کد ها میتواند به نام گذاری صحیح توابع و متغیرها، رعایت فاصله ها و… ختم شود.

نتیجه رعایت نظافت در کد نویسی :

با آنچه در بالا گفته شد میتوان نتیجه گرفت که، در تیم های برنامه نویسی حتی اگر یکی از اعضای تیم بخواهد برنامه نویسی نامرتبی انجام دهد تحت تاثیر دیگر برنامه نویسان قرار گیرد و از کار خود خجالت کشیده و به درستی وظایف خود را انجام دهد. مانند این است که اگر در یک مهمانی همه آداب را رعایت کنند، آیا کسی رویش میشود پس از خوردن پرتغال پوست آن را بر روی زمین بی اندازد ؟!

پس نظافت در برنامه نویسی رعایت کنید !

نوشته نظافت در برنامه نویسی رعایت کنید ! اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses