گوگل : محصولات Symantec ، تهدیدی برای امنیت کاربران هستند.

محصولات Symantec ، از معروف ترین نرم افزارهای امنیتی برای کاربران رایانه های شخصی به حساب می آیند. اما حالا بنا به نتایج بررسی های صورت گرفته، این نرم افزار ها عملکردی کاملا برعکس آن چه انتظار می رود انجام دهند را سبب می شوند، یعنی فرصت و موقعیت حمله بیشتری را برای آسیب دیدن کاربر ایجاد می کنند. یکی از محققان با بررسی ۲۵ محصول Norton و Symantec ، ضعف های متعددی را شناسایی کرده که در توصیف آنها به زبان ساده می توان گفت “از این بدتر ممکن نیست”.

به گفته ی وی ارسال فایل و یا بک لینک برای سوء استفاده از این ضعف ها کافی است و لازم نیست که کاربر لزوما تعاملی با آنها داشته باشد. تیم Project Zero کمپانی گوگل، ضعف های موجود در کدنویسیی محصولات مختلف را شناسایی می کند که به آن zero-day یا روز صفرم می گویند. از آن به بعد به کمپانی تولید کننده ۹۰ روز فرصت می دهند تا این مشکلات را برطرف کند. پس از انتشار نتایج این بررسی ها کمپانی Symantec به سرعت اقدام ضعف ها و مشکلات نمود که کاربران باید هر چه سریعتر این پچ ها را نصب کنند.
با این حال اما، این موضوع می تواند نتایج فاجعه باری برای محصولات Symantec و این کمپانی به دنبال داشته باشد، زیرا به عقیده کارشناسان ناتوانی در شناسایی این مشکلات در وهله اول خود نشانگر غیر قابل اعتماد بودن آنها و کمپانی دارد. یکی از مشکلات عمده را می توان به دسترسی های غیر ضروری و مشکل ساز بعضی از بخش ها و عملکردهای محصولات Symantec را دانست. اما بزرگترین ایراد را می توان در ضعف ساختار کنترلی و مدیریت وارد کرد. زیرا قرار بر این بوده که اشکالات منتشر شده را بررسی و اطمینان حاصل کند که آخرین بروزرسانی های متن-باز open source را دارا باشد. اما پس از یک بررسی ساده مشاهده شد که آخرین این به روز رسانی ها مربوط به ۷ سال پیش می باشد.

این مشکلات و ضعف ها مختص محصولات Symantec نبوده و کمپانی هایی نظیر McAfee و Trend Micro و … نیز مخاطب انتقادات کارشناسان بوده و هستند. این مشکلات به حدی است که بعضی از کارشناسان کل مفهوم به کارگیری این نرم افزارها را مورد سوال قرار داده اند.

شما از کدام آنتی ویروس استفاده می کنید؟ آخرین به روزرسانی آن مربوط به چه تاریخی است؟

نوشته گوگل : محصولات Symantec ، تهدیدی برای امنیت کاربران هستند. اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses