چگونه یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم؟ (قسمت اول)

اگه شما علاقه مند به ایجاد برنامه های کامپیوتری ، اپلیکیشن های موبایل ، وب سایت ها ، بازی ها و هر قطعه نرم افزاری دیگر ، قطعاً به یادگیری زبان برنامه نویسی نیازمند هستید. برنامه ها از طریق استفاده از یک زبان برنامه نویسی معمولاً ایجاد می شوند. این زبان برنامه نویسی است که به برنامه ای که در حال اجرا است اجازه دسترسی می دهد . حالا برنامه می تواند به یک کامپیوتر، تلفن همراه، و یا هر قطعه دیگر از سخت افزار باشد بگوید چی چیزی لازم دارد.

انتخاب زبان :

۱٫تعین محدوده مورد علاقه بسیار مهم است. اما شما می توانید شروع به یادگیری را با هر زبانی شروع کنید البته باید این را در نظر داشته باشید که یادگیری برخی زبان ها آسانتر از بقیه زبان ها است، بنابراین شما با توجه به آنچه که می خواهید برای انجام رساندن کارهایتان انجام دهید یادگیری یک زبان برنامه نویسی را شروع کنید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد برای تعیین زبان برنامه نویسی خود دنبال چه نوعی باشید، و این باعث می شود تا یک نقطه شروع به خوبی ارائه شود.

اگر می خواهید به برنامه نویسی تحت وب بپردازید، شما به یادگیری مجموعه کامل از زبان های مختلف به عنوان توسعه دهنده برنامه های کامپیوتری نیاز دارید. برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایل نیاز به یک مهارت متفاوت از برنامه نویسی ماشین دارد. پس همه این ها می توانند تصمیم گیری هایتان را تحت تاثیر قرار بدهند و این خودتان هستید که جهت خود را مشخص می کنید.

 

  1. سعی کنید با یک زبان ساده شروع کنید. البته ممکن است شما صرف نظر از تصمیم خود، بخواهید با در نظر گرفتن یکی از زبان های سطح بالاتر و ساده تر شروع کنید.این زبان ها به خصوص برای مبتدیان مفید است، زیرا به عنوان مفاهیم اساسی و روند فکری آنها است که می تواند برای هر زبان اعمال شود.

_ دو زبان که در رده محبوب ترین ها قراره گرفته اند پایتون و روبی است.هر دو زبان برنامه نویسی وب هستند که شی گرا هستند و دستورات نحوی آنها به یک شکل است .

_ “شی گرا” بدین معنی است که زبان در سراسر مفاهیم “اشیاء” و یا مجموعه ای از داده ها و دستکاری آنها ساخته شده است. این یک مفهومی است که در بساری از زبان های برنامه نویسی مانند: C++، جاوا، Objective-C و PHP استفاده می شود.

 

3.برخی از آموزش های پایه ای برای انواع زبان خوانده شده

اگر هنوز مطمئن نیستید که از کدام زبان باید برای یادگیری شروع کنید، لازم است که به برخی از آموزش های مختلف برای چند زبان را شروع کنید. اگر به یک زبان حس بیشتری از بقیه دارید، آن را امتحان کنید و یادگیری را با یک کلیک آغاز کنید.

حتی آموزش های آنلاین بی شماری برای هر زبان برنامه نویسی وجود دارد، از جمله زبان های جذاب بسیاری که وجود دارد:

پایتون: زبانی عالی برای شروع است که بسیار قدرتمند است که شما را با آن آشنا کرده ام. که برای بسیاری از برنامه های کاربردی وب و تعدادی از بازی ها استفاده می شود.

جاوا: در انواع بی شمار از برنامه ها و بازی ها تا برنامه های کاربردی وب که در نرم افزار دستگاه های خودپرداز (ATM) استفاده می شود.

HTML: شروعی ضروری برای هر توسعه دهنده وب می باشد. داشتن یک دسته مهارت در HTML قبل از حرکت به سوی هر نوع دیگر از زبان برای یک توسعه دهنده وب بسیار حیاتی است.

C: یکی از زبان های قدیمی تر، C است که هنوز هم یک ابزار قدرتمند و پایه ای برای C های مدرن تر از جمله: C++ ، Object-C است.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته چگونه یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم؟ (قسمت اول) اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses