تغییر در Feed فیس بوک

مدت زمان زیادی از تغییرات در شیوه نمایش پست ها در اینستاگرام که سبب انتقادات زیادی شد نمی گذرد (این مقاله را بخوانید) و این در حالی که بر پایه ی خبرهای منتشر شده، فیس بوک نیز قصد مشابهی دارد. این تغییرات برای این است که اطمینان حاصل شود شما به روز رسانی ها و پست های مرتبط با دوستان و خانواده تان را قبل از هر چیزیی مشاهده کنید.

در سال ۲۰۱۵ تغییرات عمده ای در الگوریتم Feed فیس بوک ایجاد شد تا افراد لیست دوستانتان را اولویت بندی کند، اما به نظر می رسد که آن تغییرات رضایت بخش نبوده اند. در این به روزرسانی جدید قرار است که تمام پست ها توسط افرادی که شما می شناسید نمایش داده شده و در بالای صفحه بالاتر از پست های صفحات فیس بوک نمایش داده شود. اما فیس بوک از کجا تشخیص دهد که شما می خواهید بیشتر با چه کسی تعامل داشته باشید؟

بنا به آنچه گفته شده، Feed فیس بوک شما اولویت بندی را بر اساس افرادی که شما انتخاب می کنید تا در ابتدا مشاهده کنید “See First” انجام می دهد. همچنین اولویت با کسانی است که شما بیشتر پست های آنها را لایک کرده و یا ذیل انها کامنت می گذارید. در طرف مقابل اولویت اقرادی که شما اکثرا پست های آنها را نادیده می گیرید، کاهش پیدا می کند. به نظر مسئولان فیس بوک این شیوه می تواند تضمین کند که شما آنچه برایتان جالب تر و مهم تر است در ابتدا مشاهده کنید.
با توجه به این که معمولا کاربران فیس بوک صفحات بسیاری را دنبال می کنند، این شیوه اولویت بندی در نمایش پست های آنها نیز اعمال می شود.

این اولویت بندی ها بعضا مایه دردسر کمپانی نیز بوده است، مثلا در گذشته بعضی گروه ها از ساختار این اولویت بندی ها را جانب دارانه توصیف کرده که پست ها با موضوعات مشخصی را اولویت خیلی پایین و یا بالا می دهد.

آیا شما از این شیوه اولویت بندی رضایت را به حالت استاندارد، بر پایه زمان انتشار پست، ترجیح می دهید؟

نوشته تغییر در Feed فیس بوک اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses