کابل اینترنت زیردریایی توسط گوگل

کابل اینترنت زیردریایی توسط گوگل:

طبق آخرین اخبار داخل و خارج کشور گوگل اقدام به راه اندازی اینترنت زیر دریایی کرد ! ژاپن و امریکا دو کشوری هستند که قرار است این کابل بین استان ها و شهر های آن ها کشیده شود تا چندی دیگر اینترنتی بسیار پرسرعت ( حدود ده میلیون برابر سرعت اینترنت مودم های خانگی ما ) بین این دو کشور راه اندازی خواهد شد.

سرمایه گزاران این پروژه عظیم به غیر از شرکت گوگل پنج شرکت دیگر نیز هستند که برای کابل مورد استفاده این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرده اند از جمله شرکت های  NEC  ژاپن و China Mobile International. شرکت های درگیر در این پروژه ادعا کرده اند که در حال حاضر اینترنت بین دو کشور برقرار است و این پروژه در حال طی کردن مراحل انتهایی است. این کابل که Trans-Pacific نام دارد با سرعتی برابر ۶۰TB بر ثانیه اطلاعات را عبور می دهد این در صورتی است که طول این کابل به ۹۰۰۰ کیلومتر می رسد و این بسیار فوق العاده است زیرا با توجه به اطلاعاتی در حوزه شبکه میدانیم که هرچقدر طول کابل بیشتر باشد سرعت انتقال اطلاعات به مراتب کمتر خواهد بود. کابل مدکور از سواحل غربی آمریکا و ایالت اورگن تا استان میه و بسیاری دیگر از شهر های ژاپن کشیده شده است. و حتی قسمت هایی از قاره آسیا را نیز تحت پوشش قرار می دهد. به گفته یکی از مدیران گوگل کابل های زیر دریایی که در گذشته وجود داشته است سرعت بسیار پایینی داشته و به همین دلیل این کابل را، کابل سریعتر ( Faster Cable ) معرفی کرده اند. ساخت این کابل توسط شرکت تایتان تک انجام شده است.

با توجه به متغیر بودن سرعت اینترنت در نقاط مختلف دنیا، هدف از این پروژه عظیم ” افزایش سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اینترنت تا سقف ۶۰ TB است اما هیچ کس نمی داند در حاشیه آن، چه اتفاقات سودمند دیگری قرار است بیفتد!..

“پیروز باشید”

نوشته کابل اینترنت زیردریایی توسط گوگل اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی