زبان برنامه نویسی C

زبان های برنامه نویسی زیادی در دنیا وجود دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این زبان ها هر کدام با وجود مزایایی که آن ها را نسبت به دیگری متمایز میکند، معایبی نیز دارند. زبان های مختلف هر کدام تاثیر خاص خودشان را داشته اند. اما این مقاله درباره زبان برنامه نویسی C است. در ادامه تاریخچه این زبان و ویژگی هایش را با هم بررسی میکنیم.

تاریخچه زبان C :

در اواخر قرن نوزدهم در دانشگاه کمبریج در انگلستان، مارتین ریچاردز برای نوشتن کامپایلر ها و نرم افزار های سیستم عامل، زبان BCPL را ابداع کرد. پس از گذشت چند سال زبان B توسط تامپسون بر مبنای زبان BCPL نوشته شد. زبان B برای ایجاد نسخه های اولیه سیستم عامل Unix ایجاد شد. در سال ۱۹۷۲ زبان C از روی این دو زبان ساخته شد اما با ویژگی ها و برتری های بیشتری نسبت به آن دو. در زبان C ویزگی نطارت بر داده ها وجود دارد که دو زبان B و BCPL از آن بی بهره بودند. دنیس ریچی که بنیان گذار این زبان است از این زبان برای ایجاد سیستم عامل Unix استفاده کرد اما پس از مدت ها این زبان برای بسیاری از سیستم عامل ها استفاده شد.

پس از آن با گسترش زبان C و ظهور برنامه نویسی های شیء گرا، زبان جدیدی به نام C++ نوشته شد. با گسترش شبکه های کامپیوتری و نیاز کاربران، زبان دیگری از روی این دو زبان و با ارتقای ویژگی های این دو زبان ساخته شد. زبان جاوا نسبت به دو زبان قبلی کامل تر و جامع تر بود.

ویژگی های زبان C :

1. زبان C یک زبان قابل حمل است و برنامه نویس محدودیتی ندارد.

۲٫ نسبت به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است.

۳٫ تعداد کلمات کلیدی کم است.

۴٫ در این زبان امکان بهره برداری از نرم افزار های دیگر وجود دارد.

“پیروز باشید”

نوشته زبان برنامه نویسی C اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی