از روی شانس نمیتوان یک نرم افزار بی نقص طراحی کرد !!

شاید در نظر اکثر مردم و برنامه نویسان شغل هایی مانند مکانیکی، تجارت، طراحی و یا کارهای هنری دیگر، شغل هایی ساده و بی دردسر جلوه کنند اما اینطور نیست؛ برای مثال، مدیران بر این باورند که برنامه نویسان کار خاص و پیچیده ای انجام نمیدهند این درحالی است که برنامه نویسان هم تصور میکنند مدیران در آرامش بر روی صندلی مدیریت خود نشسته و فقط دستور میدهند !

باور غلط اعضای یک تیم توسعه نرم افزار :

در اصل برنامه نویسی صرفا فقط نوشتن کد نیست، درصورتی که توانایی حل مسئله، الگوریتم نویسی، تحلیل دیتابیس و … جزو مواردی هستند که در حرفه برنامه نویسی به دانستن آن ها نیاز داریم؛ جالب است بدانید که دانستن و به کارگیری از این موارد به مراتب از کدنویسی سخت تر است.

در یک تیم توسعه نرم افزار در اکثر موارد فرد برنامه نویس تیم احساس میکند که تمام سختی کار بر دوش اوست و تحلیل بازار، تجربه ی کاربری، تأمین بودجه ی توسعه ی نرم افزار، راه اندازی سرور، تضمین کیفیت محصول نهایی، نگهداری نرم‌افزار و … کارهایی بسیار ساده هستند؛ و معمولاً بر این تفکر اند که دیگر اعضای تیم کار خاصی انجام نمیدهند درحالی که این یک تفکر اشتباه است !

مدیران نیز از این دسته باورهای غلط در امان نیستند. نرم افزار یا وب سایت مورد نظر آنقدر خوب، بدون نقص و بدون باگ در مدت زمان کوتاه طراحی شده است که وجود مدیر پروژه را در تیم اساساً اضافی تلقی میکنند و احساس میکنند این پروژه خود به خود و با یک جادو به وجود آمده است؛ ولی از روی شانس نمیتوان یک نرم افزار بی نقص طراحی کرد !!

این باور های غلط و نادرست صرفاً اشباهی است که اعضای تیم را در دام خود می اندازد که با به دست آوردن اطلاعات کامل باید از چنین اشتباهاتی دوری کرد.

به دست آوردن اطلاعات کامل راجب وظایف اعضای تیم :

برای به دست آوردن اطلاعات کامل راجب فرآیند توسعه یک نرم افزار و درک سختی کار هر یک از اعضای تیم و همچنین برای پیشرفت خودتان با کمال احترام نسبت به دانایی شما نصیحت دوستانه ای میکنیم : همیشه در فرآیند آموزش توسعه نرم افزار یا طراحی یک وب سایت، سعی کنید زیر و بم آن را بشکافید تا بتوانید در آن به فردی حرفه ای تبدیل شده و هرکاری که میخواهید انجام دهید؛ اما هرگز حوزه هایی مانند هاستینگ، کانفیگ سرور، مسائل امنیتی، بهینه سازی و… را از دست ندهید و در آن ها نیز به فردی حرفه ای تبدیل شوید، زیرا با فراگیری این حوزه ها میتوانید به اصطلاح و با دست باز به توسعه نرم افزار یا وب سایت مورد نظر خود بپردازید و میتوانید برای حل مسائل پیچیده در پروژه خود از الگوریتم های استاندارد و بهینه استفاده کنید.

« امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. »

نوشته از روی شانس نمیتوان یک نرم افزار بی نقص طراحی کرد !! اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی