ساخت اکتیویتی در اندروید

در این مقاله به یک موضوع بسیار مهم در برنامه نویسی اندروید میپردازیم . برای ساخت یک اکتیویتی در اندروید ، باید یک زیر کلاس از Activity بسازید (یا یک زیر کلاس از کلاسهای موجود). در زیر کلاستان، میبایست متدهای پاسخگویی را اجرا کنید تا سیستم بداند در وضعیت های مختلف چه کارهایی باید انجام دهد، مثلاً زمانیکه اکتیو یتی درحال ساخته شدن است، درحال توقف است، درحال از سرگیری کار است و یا در حال از بین رفتن است .دو تا از مهمترین متدهای پاسخگویی در ذیل معرفی شده اند.

onCreate : بصورت اجباری باید این متد را اجرا کنید. سیستم این متد را زمانیکه درحال ساخت اکتیویتی است، صدا میزند. درحین اجرا، شما میبایست کامپوننت هایی را که در اکتیویتان معرفی کرده اید، مقدار دهی(initialize) کنید. از همه مهمتر، اینجا محلی است که متد setContentView بمنظور اجرا و ساخت واسط گرافیکی و کاربری برای این اکتیویتی، میبایست معرفی شود. با این متد به سیستم دستور میدهیم که User Interface اکتیویتی را نشان دهد.

onPause : سیستم زمانی این متد را اجرا میکند که کاربر در حال ترک این اکتیویتی است (ترک اکتیویتی لزوماً به معنی خارج شدن از حافظه استک و نابود شدن اکتیویتی نیست). اینجا جایی است که معمولاً باید تغییرات مهم مانند قطع موزیک، اجرا شود و یا اینکه بعضی از منابعی که برنامه از آن استفاده میکند را آزاد کنیم. مثلاً اگر از دوربین استفاده میکنیم آن را آزاد کنیم و در هنگام از سر گیری اکتیویتی دوباره آن را بازپس بگیریم.

معرفی کردن اکتیویتی در مانیفست : 

به منظور استفاده از اکتیویتی در برنامه، قبل از هرچیز اکتیویتی باید به سیستم معرفی شود. برای این منظور، فایل مانیفست برنامه را باز کنید و المان <activity> را به عنوان فرزند  المان <application> قرار دهید. بعنوان مثال:

<manifest …>
<application …>
<activity android: name=”.ExampleActivity” />

</Application…>
</manifest>

 امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته ساخت اکتیویتی در اندروید اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی