جمع شدن آیفون از بازار ایران

جمع شدن آیفون از بازار ایران : 

مدیر پروژه مبارزه با قاچاق ایران ، عباس نخعی ، چند روز گذشته گفت : ” گوشی های آیفون از بازار ایران جمع خواه شد ” این خبر تا کنون آشفتگی بسیاری در بازار ایران به همراه داشته است و باعث جمع شدن آیفون از بازار ایران شده و به خصوص از زمانی که چند فروشگاه فروشنده گوشی های آیفون پلمپ شدند!
اپل از سال ۲۰۱۳ فروش آیفون را در ایران آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۴ میلیون ایرانی از کاربر گوشی های آیفون هستند و در واقع جمع آوری این تعداد به علاوه گوشی هایی که هنوز به فروش نرسیده اند و آن هایی که در انبار ها هستند آسان نخواهد بود اما سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق ایران در صحبت های نهایی اش گفته ما تا قبل از رجیستری ( طرح کد دار کردن گوشی ها ) صبر می کنیم و در این مدت اپل موظف است یک نمایندگی قانونی در ایران داشته باشد در غیر این صورت گوشی های آیفون دیگر سرویس دهی نمی شوند.
گفته شده که در همین هفته یک پروژه ضد قاچاق اجرا خواهد شد و نیاز است که تمامی گوشی های ثبت شده در کشور است در این طرح باشند. گوشی های قاچاق و گوشی های آیفون که در حال حاضر در دست کاربران و یا در بازار هستند از این طرح حذف خواهد شد.

برخی از فعالان این عرصه و اتحادیه ها از طرح حذف گوشی های آیفون انتقاد کردند. اما تا کنون که خبری درباره جواب گویی به این انتقادات و اعتراض ها به دست نرسیده است.
بازتاب این خبر تا جایی رسیده که سایت های خارجی نیز اقدام به انتشار اخباری در این باره کردند.
شاید شرکت اپل در این خصوص حرفی برای گفتن داشته باشد. تا پایان اجرای طرح رجیستری منتظر می مانیم تا ببینم چه سرنوشتی در انتظار آیفون های محبوب مان است. با ما در لرن فایلز همراه باشید.
“پیروز باشید”

نوشته جمع شدن آیفون از بازار ایران اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی