«خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» به کتابفروشی‌ها آمد

  «خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» به کتابفروشی‌ها آمد

ویراست دوازدهم «خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» تالیف دكتر جان اي. هال به همت معصومه گلستان جهرمی و دکتر علی علیرضایی ترجمه و توسط انتشارات ارجمند منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر فاطمه نبوی زاده رفسنجانی استاد دانشکده پزشکی دانشکده علوم پزشکی تهران در مقدمه کتاب آورده است: «فیزیولوژی پزشکی ارتباط بین علوم پایه و بالینی را برقرار می‌کند واصول آن برای مطالعه علم پزشکی لازم و ضروری است.»

دانش فیزیولوژی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون چندین‌بار توسط اساتید این رشته ترجمه شده است. از آن‌جا که فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال کتابی حجیم است، «خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون وهال » می‌تواند به موازات کتاب اصلی مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

کتاب مشتمل بر15 فصل است. مقدمه‌ایی برفیزیولوژی، فیزیولوژی غشا، عصب و عضله، تحریک عضله اسکلتی، قلب، گردش خون، کلیه و مایعات بدن فصل‌های 1 تا 5 کتاب هستند.

سلول‌های خونی، تنفس، فیزیولوژی هوانوردی، متابولیسم و تنظیم‌ها‌، غدد درون ریز و تولیدمثل از دیگر مباحثی هستند که در ادامه کتاب به آن‌ها پرداخته شده است و در پایان مباحثی همچون حس‌های دیگر، اصول اساسی فیزیولوژی حس و فیزیولوژی ورزش گنجانیده شده‌اند.

ویراست دوازدهم «خلاصه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» در 708 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 15هزار تومان توسط انتشارات ارجمند به بازار کتاب عرضه شده است.
خبرنگار: بهاره نوژن


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری