«کتاب کار جوان» با رویکرد کارآفرینی منتشر شد

  «کتاب کار جوان» با رویکرد کارآفرینی منتشر شد

انتشارات تیسا مجموعه پژوهش‌های مرتضی منطقی را در قالب کتابی با عنوان «کتاب کار جوان» با رویکرد کارآفرینی منتشر ساخته است. این کتاب در ده فصل سعی در آشنایی جوانان و موضوعات مرتبط با کارآفرینی را دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مباحث مطرح شده در این کتاب با نگاهی دوباره به کارآفرینی آغاز شده است. نویسنده، اهمیت اقتصاد کارآفرینی و اهمیت اجتماعی و فرهنگی کارآفرینی را در فصل اول قرار داده و فصل دوم را با عنوان اهمیت کارآفرینی آغاز کرده و به تشریح این موضوع پرداخته است.

بررسی دیدگاه‌های نظری، فصل سوم کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد. مولف در ادامه کتاب منتشر شده خود، ویژگی شخصی افراد کارآفرین را برای خوانندگان شرح داده و نیاز به توفیق، کنترل انگیزه و تمایل به مخاطره‌پذیری و نیاز به استقلال را از جمله مشخصات این افراد برشمرده است.

آموزش کارآفرینی و جایگاه آموزش در سال‌های 1980 عنوان فصل پنجم این کتاب است.

نقش دولت در کارآفرینی عنوان فصل دیگری از این کتاب است که درآن نویسنده به اصلاح ساختاری و نهادسازی، آموزش کارآفرینی و فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی پرداخته است.

فراز و فرود کارآفرینی در ایران و کارآفرینی هنری در ایران و پیشنهادهای تحقیق آخرین مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهد.

منطقی، در بخشی از کتاب به برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی هنری و روند برگزاری آن‌ها اشاره کرده است. موضوع جشنواره‌های هنری در ایران، اخذ ایده‌های خلاق و به مسابقه گذاشتن ایده‌های خلاق دیگر عناوین کتاب «کتاب کار جوانان» است.

انتشارات تیسا کتاب «کتاب کار جوان» را در 403 صفحه و برای بار اول به زیر چاپ برده است. علاقه‌مندان مباحث کارآفرینی می‌توانند کتاب حاضر را با قیمت هشت‌هزار تومان خریداری کنند.
خبرنگار: مریم مرادخانی


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری