تایپ اسکریپت ۲ منتشر شد

تایپ اسکریپت ۲ منتشر شد

تایپ اسکریپت زبان برنامه نویسی ای است که توسط مایکروسافت توسعه داده می شود. تایپ اسکریپت پیشرفت داده شدهٔ جاوا اسکریپت است و بررسی نوع قوی و شئ گرایی واقعی را ذاتاً به آن زبان می افزاید. آندرس هجلزبرگ ( Anders Hejlsberg) پدر سی شارپ در توسعهٔ تایپ اسکریپت فعالیت داشته است. همچنین معمار ارشد C # و خالق دلفی و Turbo pascal در توسعه Typescript کار کرده است. اکنون مایکروسافت یک گام نزدیک تر به توسعه یک زبان برنامه نویسی شد که فراتر از جاوا اسکریپت می باشد. این شرکت خبر داد که تایپ اسکریپت ۲ منتشر شد و اعلام کرد که این زبان نوعی بزرگ تر از جاوا اسکریپت است.

بیشتر در مورد TypeScript بدانید

TypeScript برای توسعه برنامه های کاربردی بزرگ به جاوا اسکریپت طراحی شده است. و به عنوان یک مجموعه بالا تر از جاوا اسکریپت است، هر برنامه در جاوا اسکریپت در TypeScript هم معتبر و صحیح هستند. کامپایلر تایپ اسکریپت خود Typescript است و کد ها در خود TypeScript نوشته شده است و کامپایل می شود و تحت نظر و مجوز آپاچی ۲ می باشد. تایپ اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی کلاس اول در به روز رسانی دوم در Microsoft Visual Studio 2013 به بعد تا اکنون، در کنار C # و دیگر زبان های مایکروسافت گنجانده شده است. همچنین یک فرمت رسمی اجازه می دهد تا ویژوال استودیو ۲۰۱۲ نیز پشتیبانی از تایپ اسکریپت را به نحو مطلوبی انجام دهد.

مدیر برنامه تایپ اسکریپت (Daniel Rosenwasser) نوشت “ Typescript 1.0 نمایش موفقیت آمیزی از خود نشان داده بود و توسعه دهندگان متوجه قدرت بالقوه جاوا اسکریپت زمانی که با انواع استاتیک ترکیب شده شدند. همچنین بسیاری از باگ ها و خطاهای زمان کامپایل کد را نیز بر طرف کرد و ابزار ویرایشگر تایپ اسکریپت به توسعه دهندگان افزایش بهره وری میدهد که آنها را به سمت شروع به ساخت برنامه های جاوا اسکریپتی بزرگتر و بزرگتر سوق می دهد. با این حال تا رسیدن به محبوب ترین زبان و گسترده ترین در جهان، تایپاسکریپت هنوز راه زیادی دارد و همچنان در حال رشد است. “

نسخه دوم این زبان ویژگی هایی مثل پشتیبانی از کتابخانه های جاوا اسکریپت و ابزارهای آن و دیگر ویژگی های جدید که بزرگترین ویژگی های نسخه عبارتند از اضافه شدن برچسب های(تگ) جهانی، پشتیبانی از tsconfig، انواع non-nullable و انواع کنترل جریان تجزیه و تحلیل. مایکروسافت قصد دارد که نوع سیستم زبانی خود را تکامل دهد. همچنین سرویس ها و خدمات TypeScript و ابزار های هوشمند خود را بهبود ببخشد. مایکروسافت اعلام کرد که هم اکنون توسعه دهندگان زیادی به سمت این زبان آمده اند و میلیون ها نفر میدانند که این زبان بسیار فراتر از جاوا اسکریپ است و در حال مهاجرت به سمت این زبان هستند.

توسعه دهندگان عزیز می توانید آخرین نسخه تایپاسکریپت ۲٫۰ برای ویژوال استودیو ۲۰۱۵ یا نوگت (NuGet) دانلود کنید و شروع به استفاده از آن کنید.

با تشکر از همراهی شما.

نوشته تایپ اسکریپت ۲ منتشر شد اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز