آموزش تامین امنیت سایت های جوملایی

جوملا (Joomla)  یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت است.جوملا یک نرم افزار تحت وب می باشد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده تا بتوانند سایت خود را راه اندازی کنند.این سیستم محتوا بر پایه زبان PHP نوشته شده و از امکانات زیادی برخوردار است.

همین محبوبیت باعث شده تا همیشه هکرها در کمین آسیب پذیری های جوملا باشند و روزانه سایت های زیادی مورد نفوذ هکرها از این طریق قرار می گیرید.جوملا خودش دارای امنیت بالایی است،ولی همیشه هکرها راه های دسترسی گرفتن از این دسته سایت ها را پیدا میکنند،که در این آموزش سعی کردیم تا حد امکان دسترسی هکرها را از سایت کوتاه کنیم.

هیچگاه نمی توان در فضای مجازی امنیت یک وب سایت را ۱۰۰ درصد تامین کرد،ولی راه هایی برای بالابردن امنیت وجود دارد که این راه ها امنیت سایت را تا ۸۰ درصد تامین خواهند کرد.در این آموزش سعی کردیم شما را با این راه ها آشنا کنیم و بگیم به چه صورت سایت خود را در برار حملات هکرها ایمن کنید.

در این آموزش از پلاگین و نرم افزاری برای تامین امنیت استفاده نشده،چون بیشتر آسیب پذیری ها از طریق خود پلاگین ها منتشر می شود و خیلی وقت ها همین پلاگین ها باعث نابودی سایت می شوند.ما سعی کردیم با استفاده از ترفند و روش هایی امنیت جوملا را افزایش دهیم و نکاتی را به صورت تئوری مورد بحث قرار دادیم و نکاتی را به صورت عملی روی سایت پیاده سازی کردیم.

این دوره برای کسانی که از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده میکنند و یا اینکه قصد راه اندازی سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا را دارند مناسب می باشد.

سرفصل های دوره : 

بخش اول : انتخاب سرور مناسب برای سایت های جوملایی

بخش دوم : روش نصب استاندارد جوملا روی هاست سی پنل

بخش سوم : امنیت فایل های مهم جوملا

بخش چهارم : محافظت صفحه لاگین سایت

بخش پنجم : بروزرسانی،بک آپ و رفع مشکلات بعد از بروزرسانی

بخش ششم : تغییر جداول پایگاه داده پس از نصب جوملا،امنیت از طریق فایل htaccess

نوشته آموزش تامین امنیت سایت های جوملایی اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی