آموزش طراحی و ساخت شارژر خورشیدی

با سلام خدمت شما کاربران و علاقه مندان وب سایت دانشجویار با یکی دیگر از آموزش های پروژه محور و کاملا تخصصی و کم یاب در خدمت شما هستیم.

 

شارژر خورشیدی چیست و چگونه کار می کند ؟

مونطور که از اسم دستگاه مشخص است یک شارژر خورشیدی وسیله ای است که میتواند تلفن همراه شما را توسط انرژی نورانی خورشید شارژ کند. در واقع این دستگاه با یک تکنیک خاص انرژی رو از حاتی به حالت دیگه تبدیل میکند .

 

 

در هر شارژر خورشیدی معمولا یک پنل سلول خورشیدی قرار دارد که عملیات تبدیل انرژی را انجام میدهد که وظیفه آن تبدیل یک سطح انرژی به سطحی دیگر است.

چگونه یک سلول خورشیدی انرژی نور را به برق تولید می کند ؟

قبل از همه بگویم که سلول های خورشیدی را با یک نام دیگر یعنی فتوولتاییک ( photovoltaic ) نیز میشناسند که فتو به معنی نور و ولتاییک به معنی الکتریسیته می باشد .همه این سلول ها در خود یک یا چند میدان الکتریکی دارند که باعث ایجاد ولتاژ می شوند .

در یک کریستال ، پیوندها ( بین اتم های سیلیکون) از الکترون تشکیل شده اند که بین تمام اتم های کریستال تقسیم شدند . وقتی نور به سطح کریستال می تابد جذب می شود . این نور باعث تحریک یکی از الکترونها در یکی از اتمها می شود و آن را به سطوح بالاتر انرژی هدایت می کند . این الکترون با این انرژی و با استفاده از میدان الکتریکی موجود ، در یک مسیر مشخص و با آزادی بیشتر نسبت به حالت قبلی که در بند بود حرکت می کند و حرکت آزادانه الکترون به معنی ایجاد جریان می باشد .  با وصل کردن سیم مسی به بالا و پایین این سلول خورشیدی می توان جریان تولید شده را به تسخیر در آورد .

 

 

 

 

حالا که انرژی رایگانی را از خورشید دریافت میکنیم میتوان خیلی راحت این انرژی را به وسیله چند مبدل به ولتاژ مورد نیاز تلفن همراه یا لب تاپ تبدیل کرد که بتوان آن را در شرایط اضطراری استفاده کرد

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی بخش الکترونیک سایت دانشجویار مراجعه کنید.

نوشته آموزش طراحی و ساخت شارژر خورشیدی اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی