دوره آموزش برنامه نویسی با جی‌ کوئری (Jquery)

طراحی وب سایت‌های را امروزه نمی‌توان بدون جی‌ کوئری تصور کرد. تکنولوژی جی‌ کوئری از فرزندان Java Script می‌باشد و طراحی سایت‌ها را متحول نموده است.

جی‌ کوئری یا jQuery  یک کتابخانه جاوا اسکریپت سبک‌وزن چند مرورگری می‌باشد، که برای ساده کردن نوشتن اسکریپت‌های سمت-مشتری در HTML طراحی‌شده است. جی‌ کوئری نرم‌افزار بازمتن و رایگان است که تحت دو پروانه GPL و  MIT منتشر می‌شود.

جی‌ کوئری امروزه محبوب‌ترین کتابخانه جاوااسکریپت در حال استفاده است.

* با آموزش جی‌ کوئری می‌توان فرم‌ها و صفحات زیباتر و کاربرپسند تری ایجاد نمود،بخش‌هایی مانند اسلاید شو برای سایت‌ها، منوهای drop down  و …

* با ترکیب جی‌ کوئری با Ajax، سایت‌هایی می‌توان طراحی کرد که بدون Refresh اضافی، کاربر را به مقصود خود می‌رساند.

*دستور زبان جی‌ کوئری به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که عمل هدایت به پرونده را آسان‌تر کرده باشد.

*با این زبان می‌توان حرکات انیمیشین ایجاد کرد و از رویدادهای صفحه استفاده کند.

*به‌وسیله جی‌ کوئری می‌توان نرم‌افزارهای مبتنی بر ای‌جکس را ایجاد و توسعه داد.

*جی‌ کوئری همچنین این اختیار را به برنامه نویسان می‌دهد که افزایه‌هایی برای کتابخانه جاوااسکریپت ایجاد کنند.

*جی‌ کوئری به توسعه‌دهندگان این اختیار را می‌دهد که تکه برنامه‌های سطح پایین مبادله‌ای (ارتباط مرورگر با کاربر) و یا انیمیشنی و حتی افکت‌های پیشرفته و سطح بالا و ایجاد اشیا فرضی را ایجاد کنند.

* جی‌ کوئری کمک می‌کند صفحات وب قدرتمند و داینامیک (پویا) داشته باشیم.

آموزش جی‌ کوئری اگر به‌صورت حرفه‌ای انجام گیرد، می‌تواند بزرگ‌ترین تفاوت یکی طراح سایت حرفه‌ای با دیگران باشد. در مجموعه آموزشی  برنامه‌نویسی با جی‌ کوئری ، تمامی دستورات جی‌ کوئری، آموزش داده‌شده‌اند اما ازآنجایی‌که جی‌ کوئری دائماً در حال به‌روز شدن است و ورژن های جدیدی از آن ارائه می‌گردد، که ممکن است در سلسله آموزش‌های ارائه‌شده به آن‌ها نپرداخته باشیم ولی در آینده‌ای نزدیک آن‌ها را نیز موردبررسی قرار خواهیم داد.

نکته: پیشنهاد می‌کنم قبل از دیدن این دوره حتماً جاوااسکریپت را یاد بگیرید، هرچند که برای خیلی از بخش‌ها نیاز به یاد داشتن جاوااسکریپت نیست، اما برای یادگیری اصولی بهتر است قبل از شروع دوره با جاوااسکریپت آشنا شوید.

آن دسته از کاربران عزیز که تمایل به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت به عنوان پیش زمینه ای از دوره آموزش برنامه نویسی با جی کوئری را دارند، از طریق لینک زیر می توانند این آموزش جذاب و رایگان را دریافت نمایند.

 

دوره آموزش جاوااسکریپت و JsDom و JsBom

نوشته دوره آموزش برنامه نویسی با جی‌ کوئری (Jquery) اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی