آموزش شبکه های عصبی در متلب – ایده تا کد – قسمت اول تا چهارم

در این مجموعه درس شبکه‌های عصبی مصنوعی با زبانی ساده و به‌صورت کامل آموزش داده می‌شود. سطح آموزش از مبتدی، برای کسانی که نمی‌دانند شبکه عصبی چیست شروع می‌شود تا پیچیده‌ترین بخش‌ها که به‌راحتی می‌توان با استفاده از آن مطالب پایان‌نامه‌های ارشد را به انجام رساند.

در این مجموعه درس شبکه‌های عصبی به‌صورت تئوری و عملی در زبان متلب، هم به‌صورت کد پایه‌ای و هم به‌صورت استفاده از جعبه‌ابزارهای متلب، آموزش داده‌شده است. همچنین در برخی بخش‌ها آموزش‌هایی با زبان پایتون نیز ارائه گردیده است.

دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های آموزش شبکه عصبی کتاب دکتر تشنه لب، در سایت متلب یار منتشر گردید.

فصل سوم دوره شامل دو ویدئو آموزشی موجود است. ویدئو اول مربوط به توضیحات تئوریک آموزش شبکه عصبی می‌باشد که با استفاده از روش گرادیان نزولی به‌وسیله روش پس انتشار خطا یک شبکه را از نقطه شروع آموزش خواهیم داد. در این بخش ابتدا به‌صورت ریاضیاتی ایده و نحوه عملکرد را نشان خواهیم داد و به‌صورت کامل فرمول‌ها را بازخواهیم کرد. درنتیجه هم با ایده آشنا خواهید شد و هم با نحوه عملکرد.

ویدئو دوم حاوی توضیحات عملی جهت پیاده‌سازی شبکه عصبی در متلب می‌باشد. ابتدا به‌وسیله کدهای خالی به‌تنهایی در متلب یک شبکه عصبی را پیاده‌سازی خواهیم کرد و آن را آموزش خواهیم داد. درنهایت یک شبکه عصبی دیگری را با استفاده از جعبه‌ابزار متلب پیاده‌سازی خواهیم کرد و آموزش خواهیم داد. در این فایل آموزش در طی آمورش به نکات ظریفی که در پیاده‌سازی و آموزش شبکه مؤثر است اشاره خواهیم کرد. به‌عنوان نمونه نحوه وزن دهی اولیه، نرخ آموزش، تعداد گام‌های آموزش و … . اما درنهایت لازم به ذکر است که برای هر مسئله ممکن است هر یک از این پارامترها متفاوت باشد. بنابراین به‌وسیله روش صحیح و خطا باید آن را پیدا کنید.

در فصل چهارم هم به‌صورت کامل فرمول‌ها و تعاریف توابع فعال‌ساز را مشاهده خواهید کرد. سپس به‌صورت عملی نقش توابع فعال‌ساز و نحوه‌ی تعریف و به‌کارگیری آن‌ها در شبکه‌ی عصبی را در متلب بیان خواهیم کرد.

شما می توانید این قسمت ها را در سایت متلب یار از لینک داده شده در ادامه مطلب هم مشاهده نمایید.

 

نوشته آموزش شبکه های عصبی در متلب – ایده تا کد – قسمت اول تا چهارم اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی