طراحی وساخت سیستم هوشمند روشنایی مخفی

یکی از مهمترین عناصر در طراحی دکوراسیون و فضای هر بنایی، نور پردازی است و کاملا مرتبط با سطح آگاهی، سلیقه و تجربه ی شخص طراح است که چگونه آن را اجرایی کند. اینکه در چه فضاهایی از تکنیک های نورپردازی استفاده کند و از چه متریال هایی برای پیاده سازی آن استفاده کند، موضوعی است که کاملا مرتبط با شرایط و وضعیت آن بنا، نوع کاربری آن و هدف نهایی اش می باشد. یکی از گزینه های پیش رو، استفاده از نور مخفی است که البته باید بگوییم امروزه بسیار مورد استقبال و پسند معماران و هم چنین عموم مردم قرار گرفته است. در سال های اخیر اینکه با استفاده از تکنیک های نور پردازی تا حد زیادی می توان فضا را متفاوت و جذاب تر نشان داد، بر هیچ کسی پوشیده نیست و به همین دلیل است که این موضوع با استقبال بیشتری مواجه شده است. نور مخفی و سبک نور پردازی، یکی دیگر از مواردی هستند که خریداران آپارتمان و منازل مسکونی و تجاری و … علاوه بر نقشه ی ساختمان، نور گیر بودن، تعداد اتاق خواب ها و غیره به این آیتم ها نیز توجه می کنند. نور مخفی با برخورداری از ظرافت خاص خود، باعث افزایش زیبایی محیط یک ساختمان می گردد. از این آیتم می توان در بخش های مختلفی استفاده نمود، برای مثال در سقف، دیوارها، آشپزخانه، کف زمین، راه پله ها و … و وابسته به هر محیط باید از متریال و تجهیزات مناسب آن استفاده کرد. شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که دلیل استفاده از نور مخفی چیست؟

به منظور زیباسازی محیط داخلی و خارجی یک ساختمان از این تکنیک نور پردازی استفاده می شود و به طورکلی باعث خواهد شد که معماری و طراحی یک بنا به میزان بیشتری در معرض دید بینندگان قرار بگیرد؛ بنابراین توانایی استفاده ی موثر، درست و استاندارد از نور مخفی باعث می شود تا آنچه به مخاطب ارائه می گردد، چشم نواز تر باش. همانطور که گفتیم جایگاه استفاده از این نور، بستگی به فضا و نوع کاربری آن دارد. در واقع نور پرداز باید به این نکته دقت داشته باشد که در یک محیط خاص، طراح قصد بولد کردن یا نشان دادن چه قسمت یا خصوصیتی از معماری پیاده سازی شده را دارد و می خواهد چه حسی را به بیننده منتقل نماید.

یکی از مهم ترین نکات در استفاده از نور مخفی این است که به مکان خاصی اختصاص ندارد و شخص نور پرداز می تواند بر حسب نیاز یا سلیقه ی خود از این تکنیک در سالن پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و … استفاده نماید. البته نور پرداز در تعامل مستقیم با طراح و سازنده ی بنا خواهد بود و تمامی تصمیمات بر اساس توافقات بین این دو شخص اجرایی می گردد تا از طریق آن بتوانند زیبایی های هنر معماری و ساخت بنا را به میزان بیشتری به نمایش بگذارند. جالب ترین ویژگی نور مخفی همان طور که از نامش پیداست این است که به صورت مستقیم رویت نمی شود و نور ثانویه ی آن که به وجود آورنده ی زیبایی محیطی می باشد، توسط بیننده دیده خواهد شد.

یکی از مهمترین نکات در زمینه ی نور مخفی اتصال و کنترل بیسیم آن است که معمولا به صورت ریموت یا از طریق تلفن همراه انجام می گیرد این خود از مزیتهای مهم آن به شمار می رود در این مجموعه آموزشی ما به بررسی و طراحی یک سیستم نور مخفی با استفاده از سیستم‌های صنعتی آردینو می پردازیم یکی از مهمترین مزیت های آن به راحتی می توانید گوشی هوشمند خود مقدار نور و رنگ و پارامترهای دیگر را تغییر دهید

برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی بخش الکترونیک سایت دانشجویار مراجعه کنید.

نوشته طراحی وساخت سیستم هوشمند روشنایی مخفی اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی