قفل دیجیتالی با استفاده از پروتکل NFC – بخش تکمیلی آردینو

شاید زیاد در فیلم های هالیوودی تماشا کردین که در یک اداره یا یک منطقه نظامی هرفردی یک آیدی کارت دارد که برای ورود به هر منطقه باید آن آیدی کارت را به صورت بیسیم به یک گیرنده که معمولا کنار درب است نزدیک میکند و درب برای او باز میشود و بعد از چند ثانیه درب بسته میشود .

طراحی همچین سیستمی کار ساده ایه  سیستمی که فقط دارندگان کارت رو شناسایی میکنه و یک قفل رو برای اونا باز میکنه  برای استفاده از این سیستم میشه از  سیستم های NFC استفاده کرد تا کسی که دارنده یک کارت NFC است بتواند توسط مدار شناسایی شود

 

 

Nfc چیست؟

امروزه تعداد گوشی‌هایی که ازاین سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. (به طور مثال گوشی های هوشمند جدید) با استفاده از این تراشه اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود. البته اگر گوشی شما جدید نیست، این تراشه را می توان خرید و بر روی باتری گوشی چسباند تا با ساده ترین گوشی هم این مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.تکنولوژی در دسترس شما باشد.

یکی دیگر از مواردی که به هوشمند سازی خانه های هوشمند کمک میکند وجود سیستم های امنیتی در  آن خانه است یا میتوان سیستم  ورود افراد خاص را کنترل کند  یا از این سیستم به عنوان یک سیستم حضور و غیاب هوشمند استفاده کرد.

در این مجموعه آموزشی ما به طراحی یک سیستم قفل هوشمند با تکنولوژی NFC در بستر آردینو میپردازیم و با یک پروتکل امنیتی در برنامه نویسی امکان هک کردن آن را تفریبا به صفر میرسانیم

 

 

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی بخش الکترونیک  دانشجویار مراجعه کنید.

 

 

 

نوشته قفل دیجیتالی با استفاده از پروتکل NFC – بخش تکمیلی آردینو اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار