دوره آموزش برنامه نویسی تجاری با سی شارپ بخش چهارم

با سلام

در ادامه دوره آموزش برنامه نویسی تجاری با سی شارپ از گروه آموزشی دانشجویار در خدمت شما هستم

در این بخش ابتدا برنامه taskmanager ویندوز را شبیه سازی می کنیم و در این نرم افزار سعی می کنیم کار با process ها در سی شارپ را آموزش دهیم در این آموزش کار با کنترل های timer , datagirdview در سی شارپ را یاد میگیرید، یاد میگیرید که چگونه یک تسک را از طریق سی شارپ ببندیم.

در بخش دوم آموزش به معرفی رویداد های صفحه کلید در سی شارپ می پردازیم، کار با رویدادهای keypress , keydows , keyup در سی شارپ را یاد می گیرید و تفاوت این رویداد ها را یاد میگیرید. یک بازی ساده در سی شارپ را یاد میگیرید طراحی کنید.

 

در بخش سوم به معرفی متد های gettype , typeof در سی شارپ می پردازیم، با استفاده از این ۲ متد یاد میگیرید که چگونه به کلیه کنترل های داخل فرم دسترسی پیدا کرده و یکجا روی همه آنها دستکاری کنید. این بخش بسیار مهم و جذاب بوده و در بسیاری از پروژه ها کاربری می باشد.

در بخش چهارم به معرفی کامپوننت های devComponent , telerik در سی شارپ می پردازیم، نحوه نصب و استفاده از devcomponent در سی شارپ را آموزش می دهیم، یاد میگیرید که چگونه از این کامپوننت ها در پروژه های خود استفاده کنید.

 

پروژه:

برنامه تسک منیجیر را مشابه تسک منیجر ویندوز طراحی کنید

برنامه ای مشابه اسکرین سیور ویندوز که حباب ها روی صفحه رندوم حرکت می کنند طراحی کنید

مجموعه کامپوننت های تلریک را دانلود و نصب کنید

برنامه ای بنویسید که یک دکمه روی صفحه را با کلید های جهت نما روی صفحه حرکت دهید به این صورت که جهت سمت راست را یکبار فشار دادید دکمه تا اخرین نقطه فرم حرکت کند و به انتها که رسید بایستد و همین طور برای بقیه جات این کار را انجام دهید.

 

 

بخش های قبلی دوره آموزش سی شارپ را می توانید از طریق لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود بخش اول دوره آموزش سی شارپ برای بازار کار

دانلود بخش دوم دوره آموزش سی شارپ برای بازار کار

دانلود بخش سوم دوره آموزش سی شارپ برای بازار کار

از همه دوستان خواهش می کنم که نظراتشان را به بنده از طریق گروه و یا بخش نظرات سایت اعلام کنند تا دوره به شکل تعاملی تر و بهتر ضبط شود. هر موردی که فکر می کنید بهتر است در دوره تدریس شود ولی در سرفصل قرار نگرفته را اعلام بفرمایید. حتما ضبط خواهد شد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر شدن دوره اعلام بفرمایید.

لینک عضویت در گروه تلگرام سی شارپ

آدرس کانال تلگرام دانشجویار

نوشته دوره آموزش برنامه نویسی تجاری با سی شارپ بخش چهارم اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار