انتشار کتاب تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران

در آیین گرامیداشت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اعلام شد

  انتشار کتاب تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی از انتشار کتاب تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران و نمایه‌ بیش از 15 هزارمقاله علمی توسط این نهاد در سال 92 خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی بعد از ظهر دیروز (14 تیر) در دانشگاه علم و فرهنگ با حضور محمدحسین یادگاری، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و جهادگران نمونه برگزار شد.

در این مراسم هوشنگ زعیم‌کهن معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی این نهاد را سنبل خودباوری ملت ایران دانست و در تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی دریک سال‌ گذشته گفت: قطب‌بندی معاونت‌های فرهنگی بر مبنای زمینه‌های خاص فرهنگی منطقه و توانمندی علمی و عملی برجسته، برگزاری جشنواره کتاب‌های الکترونیکی برتر در ایران، برگزاری بیش از 300 همایش، سمینار، کارگاه آموزشی، میزگرد، نشست دانشجویی و کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، انتشار کتاب تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در ایران، ‌ نمایه بیش از 15 هزار مقاله علمی در FIE، تدوین و تصویب بیش از 700 عنوان دوره در هفت گروه آموزشی تخصصی از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در یک سال گذشته است.

معرفی 35 جهادگر نمونه کشوری جهاد دانشگاهی
زعیم کهن در ادامه به معرفی جهادگران نمونه بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی در سال 92 اشاره کرد و اظهار کرد: از مجموعه 313 نفر منتخب بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال و دفتر مرکزی 35 نفر به ‌عنوان جهادگر نمونه، 20 نفر به ‌عنوان جهادگر برگزیده و پنج نفر ایثارگر برگزیده و پنج نفر از روسای برگزیده واحدهای تابع انتخاب شدند که در سی‌ و سومین  سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی از آنان تجلیل خواهد شد. 

دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده کارآفرینی تاسیس می‌کند
پیش از سخنرانی هوشنگ زعیم کهن معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی، محمدحسین ایمانی رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان این مطلب که دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نهادی غیر‌انتفاعی با تکیه بر توانمندی‌‎های پژوهشی جهاد دانشگاهی در حال رقابت با دانشگاه‌های مطرح کشور است گفت: دانشگاه علم و فرهنگ با 53 کد رشته در تهران و 10 هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر کشور در سال‌های اخیر  اقدام به افزایش کد رشته در مقطع دکتری کرده است.

وی با اشاره به رتبه 48 دانشگاه علم و فرهنگ در کشور افزود: دانشگاه علم و فرهنگ با داشتن 100 عضو هیات علمی و جایگاه نخست در بین دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور طبق شاخص‌های آموزش عالی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. این در حالی است که تا سه سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دانشگاه علم و فرهنگ به رتبه زیر 20 ارتقا می‌باید.

ایمانی اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ با راه‌اندازی رشته علوم گردشگری برای نخستین بار در کشور در نظر دارد با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشکده علوم پایه و فن‌آوری زیستی را نیز تاسیس کند. همچنین تاسیس دانشکده کارآفرینی و راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ یاد‌آور شد: دانشگاه علم و فرهنگ در حال مذاکره با جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح «کارنامه فرهنگی» است. دانشجویانی که کارنامه فرهنگی را با موفقیت اخذ کنند در زمینه اشتغال از حمایت دانشگاه برخوردار خواهند شد.
خبرنگار: سمیه حسن‌نژاد


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری