«مبانی انسان‌شناسی زیستی» منتشر شد

هر یک از دانشمندان بزرگ در راستای شناخت قلمرو انسان اعم از فرهنگی و زیستی دست به تحقیقاتی زده‌اند که انتشار کتاب«مبانی انسان‌شناسی زیستی» نیز از این‌گونه است. این کتاب از سوی انتشارات سازمان مطالعات و تدوین کتب درسی (سمت) منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر مجموعه پژوهش‌های محمد شریف‌کمالی و اصغر عسگری‌خانقاه است که با موضوع بررسی مسایل زیستی انسان‌ها به رشته تحریر درآمده است.

کتاب«مبانی انسان‌شناسی زیستی» در 14 فصل تهیه و تنظیم شده است. نویسنده در فصل نخست کتاب خود به تعریف واژه‌ها و شاخه‌های انسان‌شناسی زیستی و تاریخ انسان‌شناسی در ایران پرداخته و به تمام شاخه‌های جدید انسان‌شناسی نیز اشاره کرده است.

وی در فصل دوم از این کتاب به مبحث استخوان‌شناسی انسانی اشاره و خلاصه‌ای از کتاب قبلی خود را در این فصل گردآوری کرده است. خوانندگان این کتاب در ادامه دیرینه‌شناسی و دیرینه‌شناسی نخستی‌ها را در فصل سوم این کتاب مطالعه می‌کنند که در این مبحث نویسنده به اهمیت این رشته در مطالعه نخستی‌ها اشاره کرده است.

دیرینه‌شناسی انسان، عنوان فصل چهارم کتاب حاضر است که در آن نویسنده به شرح تاریخچه فسیل‌ها می‌پردازد. راسته پستانداران موضوع پنجمین فصل کتاب است که مقدمه‌ای برای بیان تطور و تحول در انسان‌شناسی زیستی انسان‌ها از سوی نویسنده در فصل ششم شده است.

گروه‌های خونی را نویسنده در نهمین فصل مورد بررسی قرار داده است. انسان‌شناسی مولکولی یک و انسان‌شناسی مولکولی دو و سازگاری و انسان‌شناسی پزشکی قانونی از دیگر فصول این کتاب علمی هستند.

سازمان انتشارات و تدوین کتب درسی (سمت) کتاب «مبانی انسان‌شناسی زیستی» را در 311 صفحه و به قیمت 60‌ هزار ریال منتشر کرده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری