«حکمروایی و مدیریت عمومی» به همت 24 محقق تالیف شد

  «حکمروایی و مدیریت عمومی» به همت 24 محقق تالیف شد

«حکمروایی و مدیریت عمومی» با ویراستاری «تونی بووارد» و «الکه لوفر» و ترجمه اشرف رحیمیان منتشر شد. 24 پژوهشگر فصول بیست و دو‌گانه این کتاب را درباره فرایند حکمروایی برای حفظ مشروعیت نوشته‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر که در حوزه نقش حکومت در مدیریت تالیف شده است، فرایند حکمروایی به منظور حفظ مشروعیت و استفاده بیشتر از منابع جامعه را بررسی و ارزیابی می‌کند.

بر اساس مضامین کتاب، حکمروایی فرایندی است که بر اساس کنش متقابل میان سازمان‌ها و نهادهای رسمی اداره بخش عمومی از یک طرف و سازمان‌های غیر دولتی و تشکل‌های جامعه مدنی از طرف دیگر شکل می‌گیرد. مدل حکمروایی متضمن ضرورت حضور و تاثیر تمام عناصر کنش‌گر در تصمیم‌گیری است.

تونی بووارد، یکی از ویراستاران این مجموعه، استاد مدیریت عمومی و سیاست دانشگاه بیرمنگام است که آثار و تالیفات متعددی در زمینه مدیریت استراتژیک، ارزیابی سیاست عمومی و مدیریت عملکرد در بخش عمومی دارد.

الکه لوفر، ویراستار دیگر، مدیر اجرایی طرح حکمروایی بین‌الملل است. او کتاب‌های بسیاری در حوزه حکمروایی عمومی و مدیریت کیفیت در بخش عمومی تالیف و منتشر کرده است.

کتاب «حکمروایی و مدیریت عمومی» ضمن بررسی مفهوم مدیریت اثربخش و خدمات با کیفیت مطلوب در بخش عمومی به بهبود عملکرد بخش عمومی از طریق بررسی مفاهیمی نظری مدیریت استراتژیک، برون‌سپاری، بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملکرد و مدیریت کیفیت در سازمان‌های بخش عمومی می‌پردازد.

24 پژوهشگر و مولف در تدوین فصول بیست‌و گانه این کتاب نقش داشته‌اند. آن‌ها ضمن بررسی پیشینه موضوع در هر فصل با اتکا به تجارب دانشی خود در صدد یافتن پاسخ این پرسش درآمده‌اند که آینده مدیریت عمومی و حکمروایی در زمینه موضوع مورد بحثشان چگونه خواهد بود.

این اثر در سه بخش به مباحث مدیریت عمومی تا حکمروایی، مدیریت عمومی و حکمروایی به مثابه گرایش در حال ظهور در بخش عمومی توجه دارد.

نخستین چاپ کتاب «حکمروایی و مدیریت عمومی» را موسسه نشر شهر با شمارگان دو هزار نسخه در 500 صفحه به بهای 15 هزار تومان به چاپ رسانده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری