«تعالی بازاریابی» نردبان مدیران می‌شود

«تعالی بازاریابی» عنوان اثری از عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران است که به همت انتشارت سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تعالی بازاریابی» به قلم سید حمید خداداد حسینی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس و میثم شیرخدایی استاد دانشگاه مازندران است.

با توجه به نیاز دایم مدیران به شناسایی مستمر مسایل سازمان و حل آن‌ها نویسندگان «تعالی بازاریابی» معتقدند، الگوی تعالی کسب و کار از جمله مهمترین روش‌های این فرآیند برای مدیران است.

خالقان اثر بعد از معرفی دو نمونه الگوی برتر و مطرح «تعالی اروپا» و الگوی «دمینگ» در توضیح عملکرد آن‌ها می‌نویسند:‌ «با مبنا قرار دادن ارزش‌های محوری در کسب و کار و با توجه به معیارهای تعریف شده، اقدام به ایجاد سازو کاری جهت ارزیابی عملکرد و برنامه‌ریزی بهبود سازمان‌ها در حوزه‌های گوناگون به صورت متوازن می‌نمایند.»

مولفان توجه الگوی تعالی کسب و کار مانند رهبری، راهبرد، فرآیندهای ایجاد ارزش، منابع انسانی و فناوری و نظام‌های اطلاعاتی را در حالتی مشترک از نقاط ضعف و قوت این الگو ارزیابی کرده‌اند.

خداداد حسینی و شیرخدایی در بخشی از کتاب به عملکرد برخی کشورها برای تحقق الگوی تعالی کسب و کار اشاره کرده و می‌نویسند: «تلاش‌هایی در سطح جهان در جهت ارایه الگوهای تعالی بازاریابی و یا ایجاد جوایزی با عنوان جوایز تعالی بازاریابی صورت گرفته است و بسیاری از سازمان‌های مشاوره‌ای در کشورهای مختلف مانند آمریکا، استرالیا، اسکاتلند و آفریقای جنوبی الگوهایی با عنوان الگوهای تعالی بازاریابی ارایه کرده‌اند.» 

دو موسسه و شرکت استرالیایی و آمریکایی دو نهادی هستند که مولفان دراین اثر به عنوان مشوقان تعالی بازاریابی به آن اشاره دارند.

«تعالی بازاریابی» در پنج فصل تدوین شده است. «الگوهای تعالی کسب و کار» با پنج موضوع عنوان نخستین فصل کتاب است. 

فصل دوم کتاب با 10 مطلب به موضوع «مروری بر مفاهیم بازاریابی و بازارگرایی» اختصاص دارد.

«برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بازاریابی» و «پیشینه الگوها و جوایز تعالی بازاریابی» سومین و چهارمین فصل کتاب را تشکیل می‌دهد و فصل پایانی با عنوان «الگوی تعالی بازاریابی» با 11 مطلب شناخته می‌شود.

«تعالی بازاریابی» در 168 صفحه به بهای 6 هزارتومان در شمارگان هزارنسخه به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.
خبرنگار: سمیه حسن‌نژاد


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری