وزیر بهداشت دولت یازدهم صاحب 10 کتاب تالیفی است

  وزیر بهداشت دولت یازدهم صاحب 10 کتاب تالیفی است

سید حسن قاصی‌زاده هاشمی، استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با کسب 260 رای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم منصوب شد. وی که دانش‌آموخته رشته چشم‌پزشکی است دارای 10کتاب تالیفی در زمینه تخصصی چشم‌پزشکی است و بیش از 150 مقاله علمی را نیز در ژورنال‌های معتبر خارجی به چاپ رسانده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «راهنمای مراقبت‌های چشمی ویژه پزشکان عمومی»، «ناخنک و فیکوچاپ»، «پرستار چشم‌پزشکی»، «دانستنی‌های چشم‌پزشکی»، «جراحی رفراکتیو» و «مراقبین چشم در ایران» از  کتاب‌های سید حسن قاضی‌زاده هاشمی است.

وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر تالیف و ترجمه کتاب، صاحب بیشترین تعداد مقالات علمی در حوزه چشم‌پزشکی با موضوع اپیدمیولوژی عیوب انکساری در سطح جهان است، همچنین 157مقاله در مجلات بین‌المللی با نمایه ISI ،PubMed و Scopus را در کارنامه علمی خود به ثبت رسانده است.

این استاد چشم‌پزشکی علاوه بر انتشار 36 مقاله در مجلات معتبر داخلی، آموزش و تربیت بیش از 100 دستیار تخصصی چشم در رشته چشم‌پزشکی را نیز در دوران چند ساله تدریس خود در دانشگاه بر عهده داشته است.

راه اندازی و آموزش 31 روش عمل جراحی جدید در رشته فوق تخصصی چشم پزشکی برای نخستین بار در ایران از  نوآوری‌های وی در عرصه چشم پزشکی محسوب می‌شود.

وی هم اکنون دبیر کلی انجمن چشم پزشکی ایران را بر عهده دارد. عضویت فرهنگستان علوم پزشکی، دبیری شورای سیاستگذاری رشته چشم‌پزشکی و ریاست بخش قرنیه بیمارستان فارابی از جمله سمت‌های وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی که به عنوان محقق برتر چهاردهمین جشنواره پزشکی رازی شناخته شده است، در سال 1338 در شهرستان فریمان مشهد به دنیا آمد و دکترای پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1356 اخذ کرد و نشان دکترای تخصصی چشم‌پزشکی را نیز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1368 دریافت کرد.

وی در ادامه تحصیلات خود دوره فلوشیپ قرنیه و سگمان قدامی چشم را در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان لبافی نژاد در سال 1370 گذراند و دوره‌های تکمیلی متعددی را نیز در آمریکا و اروپا تجربه کرد.

با شروع به کار دولت یازدهم به ریاست حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی و تشکیل کابینه جدید و انتخاب وزرا و همچنین انتخاب سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مسند وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنا به سابقه علمی وی، در این وزارتخانه امید می‌رود بر افزایش تعداد کتاب‌های علمی در حوزه‌های مختلف پزشکی از سوی این وزارتخانه اهتمام لازم به کار برده شود تا کمبود‌های تعلیم و تربیت کتاب‌های دانشگاهی و علمی در سطح دانشگاه‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط فضای دانشگاهی و علمی جبران شود.
خبرنگار: مریم مرادخانی


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری