یادگیری الکترونیک (E-Learning)

همه ما میدونیم که با پیشرفت گسترده ای که یادگیری الکترونیک (E_Learning) انجام داده خیلی از آدما که وقت و زمان و البته حوصله ی کافی برای شرکت در کلاس های حضوری رو ندارن ، از تو خونشون پشت میز کارشون یا شایدم تو تخت خوابشون به اینترنت وصل میشن . آموزشی که دنبالش هستن رو پیدا میکنن یا شایدم بخوان خودشون آموزش بدن و دنبال یه جایی میگردن که تجربه ای که دارن رو بتونن با همه ی کسایی که هنوز اول راه هستن به اشتراک بگذارن .

اولین کاری که باید بکنی اینه که ببینی چکاری بلدی ؟ برنامه نویسی ، تجارت الکترونیک ، شبکه و کارهای عملی که انجام دادی رو بدونی و در نهایت هم هدفت باید این باشه که میخوای چکاری بکنی ؟ طراحی وب و برنامه نویسی ویندوز و برنامه نویسی موبایل و سایر زمینه هایی که میشه در اون اقدام به فعالیت کرد .

یه نگاهی به رویاهات بکن . اگه میخوای یه متخصص بشی که راه برات همواره و شروع کن از چارت آموزشی آکادمی لرن فایلز که ساعت ها و روزها براش وقت گذاشتیم استفاده کن و راه خودتو پیدا کن . از همین مسیر میتونی یه متخصص حرفه ای بشی که رو دستت نباشه البته اینم بگم پشتکار و تلاش خودتم لازمه . از دایره تنبلی خودت بیا بیرون و یه زمان کوتاه رو صرف آموزش دیدن بکن ! یه کم از خوشی های زندگیت بزنی و زمان خودت رو بزاری برای متخصص شدن  تا به همون رویایی که میخای برسی . به قولی همون ضرب المثل معروف که میگه یه سال بخور نون و تره یه عمر بخور نون و کره مصداقش همینه یه سال به خودت سختی بده و تلاش کن مطمئن باش جواب میده و ارزشش رو داره . تیم لرن فایلز هم تا آخر راه همراهته و هر سوالی داشته باشی بهش جواب میده .

پرونده ی تویی که میخوای آموزش ببینی و متخصص بشی رو که بستم حالا برم سراغ کسایی که میخوان آموزشش بدن و خودشون به قولی متخصص هستن . همونطور که گفتم تو در چه زمینه‌ای کارشناس هستی؟ دانش یا مهارتی داری که افراد دیگه میخوان یاد بگیرنش؟ می‌خوای از مهارتی که داری پول در بیاری؟

یکی از چیز هایی که باعث میشه افراد از تولید ویدیو های آموزشی فراری باشن و فکر کنن که نمیتونن آموزش بدن اینه که اعتماد به نفس کافی ندارن ، فکر میکنن اون تجربه ای که دارن تجربه ی خاصی نیست .  همینجا بگم که لازمه ترست رو بزاری کنار و به خودت بگی من هم میتونم و باید این کارو بکنم . یه بار برای همیشه این ترس و خجالت رو بزار کنار . باید یه سری نکات رو بهتون بگم ، افرادی که میخوان آموزش بدن دو دسته اند :

  • اولین دسته از این افراد افرادی هستند که متخصص اند که دانش و تجربه ی کافی از یه جایی دارند مثلا مدرک برنامه نویسی از یه آموزشگاه معتبر
  • دسته ی دوم  هم تجربه دارند تو کار خودشون چندین پروژه انجام دادن .
  • پس یا متخصص هستند و مدرک دارند یا تجربه .

اولین قدم برای ضبط یه آموزش اینه که مخاطبت رو بشناسی و بدونی که قراره در مورد چی صحبت کنی . به اونچه که بلدی اعتماد کن و سعی کن اون رو به بهترین شکل به مخاطبت منتقل کنی . مثلا اگه میخوای یه دوره مقدماتی و پایه رو شروع کنی باید بدونی که مخاطبت کسیه که دانشش خیلی کمه و فقط به این حوزه ، علاقه منده . پس باید براش همه چیز رو خیلی شفاف و ساده توضیح بدی تا اون به تجربه و تخصص تو اعتماد کنه و از این آموزش لذت ببره و نیازش برطرف شه . همیشه اولین ها برای همیشه تو ذهن آدم نقش میبنده .

معلم کلاس اول دبستان یادته ؟؟؟؟ حتما یادته،  چون اولین بوده برای همه ی ما . تو آموزش الکترونیک هم همینه وقتی یه دوره ی پایه رو شروع به آموزش میکنی باید تو ذهن مخاطبت نقش ببندی .  تهیه یک دوره یعنی محتوا و تجربه هایی که از قبل به دست آوردی رو به صورت خیلی روان و ساده با دیگران به اشتراک بذاری .

سخن آخر : مهارتت هر چقد هم ساده و کوچیک باشه یا به نظر خودت توش متخصص نباشی مهم نیست ، برای شروع کار و پا گذاشتن تو عرصه ی آموزش الکترونیک فقط شروع کن .

نوشته یادگیری الکترونیک (E-Learning) اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز