بسته جامع آموزش برنامه نویسی اندروید

امروزه برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید، به یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد بالا، برای علاقه مندان به این عرصه تبدیل شده است و مستقل از رشته تحصیلی،با داشتن ایده و خلاقیت و کسب دانش برنامه نویسی می‌توانید کسب درآمد نامحدودی داشته باشید.

ویژگی های سیستم عامل اندروید:

  • اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل موبایل در دنیاست.
  • توسعه برنامه‌های کاربردی در اندروید سریع، راحت و لذت بخش است.
  • ابزارهای مختلف اندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شوند.
  • اندروید open source است.
  • تنوع و تعدد نرم‌افزارها دارد.
  • چند زبانه است و پشتیبانی کامل برای زبان فارسی دارد.
  • دسترسی راحت و سریع به سرویس‌های اینترنتی همچون امکانات گوگل وجود دارد.
  • و…

مزایای پکیج آموزش اندروید:

  • آموزش کامل برنامه نویسی اندروید از صفر تا صد به صورت کاملا پروژه محور
  • دارای سورس و نمونه و مثال جهت تمرین
  • انجام انواع پروژه های مختلف در طول مدت آموزش به صورت عملی، مشاهده و رفع انواع خطا های ایجاد شده در برنامه نویسی و نکات ریز ولی مهم
  • آموزش به صورت کاملا کاربردی بر روی پروژه های تجاری مختلف، و قابل انتشار در مارکت های اندرویدی
  • و…

…………………………………………………..آموزش هایی را که با کمک این پکیج آموزشی فرا می گیرید…………………………………………………..

با کلیک بر روی عنوان هر دوره ، میتوانید سرفصل آن دوره را مشاهده کنید .

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل اول

در این فصل از  آموزش به مقدمات برنامه نویسی اندروید پرداخته می شود و محیط Eclipse  و نحوه نصب و راه اندازی آن بررسی مس شود…

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل دوم

در این فصل از آموزش دیتابیس در برنامه نویسی اندروید بررسی می شود.

شاید بتوان گفت دیتابیس یکی از مهم ترین موارد برای یادگیری برامه نویسی اندروید است چرا که اکثر برنامه ها نیاز به یک دیتابیس برای ذخیره اطلاعات خود دارند. دیتابیسی که در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار میگیرد sqlite است. دیتابیسی کم حجم و سبک مناسب برای این سیستم عامل . این نوع دیتابیس از استاندارد های sql تبعیت میکند. یکی از موارد حائز اهمیت این است که دیتایسی که شما برای برنامه خود ایجاد مکنید فقط وفقط توسط برنامه خودتان قابل دسترسی هست و سایر برنامه ها و یا کاربران اجازه دسترسی و یا تغییر در دیتابیس را ندارند.

مهمترین کاربرد دیتابیس را میتوان در ساخت برنامه های محتوایی یافت برنامه هایی که اطلاعاتی را به کاربر ارائه میکنند مثل کتابها و یا برنامه های اموزشی. همانطور که میدانید در حال حاضر حدود ۸۰ درصد برنامه های موجود در مارکتهای ایرانی را این دسته از برنامه ها یعنی برنامه های محتوایی تشکیل داده اند از این رو میتوان اهمیت یادگیری دیتابیس در اندروید را درک کرد.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل سوم

در این فصل از آموزش فایلینگ در برنامه نویسی اندروید بررسی می شود.

در این فصل آموزشی نحوه کنترل و مدیریت فایلها رو بر روی حافظه دستگاه های اندرویدی را  بررسی میکنیم. عملیات های همچون ساخت فایل جدید ، درج اطلاعات در فایل ، ذخیره فایل با پسوندهای مختلف و بازیابی آن ، کار با پوشه ها، انجام عملیاتهای copy,cut,paste,rename,delete بر روی فایلها و پوشه ها از جمله مواردی است که در این فصل به آنها خواهیم پرداخت.

در این فصل دو پروژه انجام شده است . پروژه اول که یک نوت پد(notepad) ساده میباشد بدین صورت که متنی را از کاربر دریافت کرده و در مسیر دلخواه ذخیره میکند.همچنین در جلسه آخر این فصل به صورت عملی و کاربردی پروژه فایل اکسپلورر (File Explorer) را انجام خواهیم داد تا به صورت عملی بتوانیم قابلیت های مبحث فایلینگ را انجام دهیم. همچنین از این پروژه میتوان در سایر پروژه ها دیگر نیز استفاده کرد بدین صورت که در صورتی که در برنامه خود لازم است کاربر یک عکس یا یک فایل را انتخاب کند میتوانید با فراخوانی این پروژه در پروژه خود به کاربر اجازه دهید در تمامی فایلها و پوشه های ذخیره شده در کارت حافظه داخلی و خارجی خود مرور کرده و فایل خود را انتخاب نماید.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل چهارم

در این فصل از آموزش ارتباط به سرور بررسی می شود.

منظور از ارتباط با سرور این است که شما بتوانید از برنامه خود اطلاعاتی را به سرور خود ارسال کرده و سپس بعد از انجام عملیات های پردازشی مختلفی نتیجه را به برنامه ارسال کنید. با یک مثال اگه بخوام توضیح بدم یک فرم لاگین را تصور کنید خوب کاربری اطلاعات خودش یعنی نام کاربری و پسورد رو وارد میکنه این اطلاعات به سرور ارسال میشه و در اونجا اعتبار سنجی انجام میشه که آیا این نام کاربری در دیتابیس سرور ذخیره شده و یا خیر، سپس در صورتی که ذخیره شده آیا پسوردی که وارد شده صحیح است یا اشتباه . در نهایت نتیجه که یک اجازه ورود به سیستم است به برنامه ارسال میشه و سایر عملیات ها انجام میشه. خوب این یک مورد بسیار کوچک از کاربرد یادگیری پکیج ارتباط با سرور میباشد.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل پنجم

در این فصل به مبحث کاربردی کار با سخت افزار دستگاه های اندرویدی خواهیم پرداخت.

استفاده و کنترل سخت افزار در اندروید یکی از بزرگترین و شاید پیچیده ترین قسمتهای برنامه نویسی اندروید باشد و دلیل آن هم زیاد بودن واحد های سخت افزاری قابل کنترل در دستگاه های اندرویدی میباشد. دوربین ، سنسورها ، صفحه نمایش تنها بخشی از سخت افزارهای تمامی دستگاه اندرویدی میباشد که میتوان از انها در برنامه های خود استفاده کرد. در این فصل آموزشی سعی کرده ایم تا مهمترین سخت افزار های دستگاه های اندرویدی را بررسی نماییم ، اطلاعات و دستورات را به انها ارسال کرده و نتیجه دلخواه را دریافت کنیم.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل ششم

در این فصل به آموزش ساخت انواع برنامه های محتوایی خواهیم پرداخت و به صورت کامل تمامی امکاناتی را که یک برنامه محتوایی (برنامه هایی که محتوا و مطالب را در اختبارکاربر قرار میدهند مثل کتاب ، اموزش و …) باید داشته باشد را بررسی کرده ایم.

در این فصل آموزشی برنامه خود را بر اساس دیتابیس بنا نموده ایم. به طوری که اطلاعاتی که در داخل دیتابیس برنامه قرار گرفته است با بهترین و سریع ترین روش ممکن در اختیار کاربر قرار گیرد. همچنین کاربر بتواند دسته بندی های مختلف را مشاهده کرده و یا بر اساس پارامترهای خاص مد نظر خود عملیات جستجو را انجام دهد.

از نظر ظاهر گرافیکی برنامه نیز سعی کرده ایم تا با استفاده از انیمیشن ها و تصاویر مختلف برنامه ای زیبا و کاربر پسند را بسازیم.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در eclipse – فصل هفتم

در این فصل آموزش ساخت برنامه اندرویدی برای وبسایت به صورت کاملا پروژه محور بررسی خواهد شد…

مواردی که در این فصل به تفکیک جلسه مورد بحث قرار می گیرد:

جلسه اول: در این جلسه به توضیح پروژه و تحلیل دیتابیس سایت مورد نظر خواهیم پرداخت . برای شروع یک وب سایت با سیستم مدیریت محتوای ورد پرس را به عنوان منبع روی localhostt نصب و عملیات ساخت برنامه را نسبت به این سایت انجام خواهیم داد.

جلسه دوم: در این جلسه استارت کدنویسی پروژه زده خواهد شد. در ابتدا فالیهای رابط برای دریافت محتوا نوشته شده و سپس با اتصال به برنامه اقدام به دریافت محتوای صفحه وب سایت خواهیم کرد.

جلسه سوم: در این جلسه امکان پیمایش بین صفحات مختلف سایت را انجام خواهیم داد. دسته بندی محتوا و پیمایش صحیح و اصولی که دارای اهمیت بالایی است را در این جلسه بررسی خواهیم کرد.

جلسه چهارم: در این جلسه به نحوه تحلیل محتوای دریافتی از سایت خواهیم پرداخت بدین شکل که با بررسی محتوا نسبت به استخراج تصاویر و اطلاعات دیگر اقدام خواهیم کرد.

جلسه پنجم: در این جلسه به سراغ نظرات کاربران میرویم . نظرات را به تفکیک محتوا دریافت و دسته بندی خواهیم کرد. همچنین امکان ثبت نظر جدید از داخل برنامه برای محتوای سایت قرار خواهد گرفت.

جلسه ششم: در این جلسه امکان جستجو را به برنامه خود اضافه خواهیم کرد. بدن صورت که کاربر با وارد کردن کلمه مورد نظر با بالاترین سرعت ممکنه به نتایج دسترسی کامل داشته باشد. در این جلسه نحوه ساخت اسلایدینگ منو نیز گفته شده است.

جلسه هفتم: در این جلسه که اخرین جلسه بخش اول فصل هفتم اموزش میباشد به رفع مشکلات و باگ های برنامه میپردازیم. همچنین ساخت نمای زیبا برای برنامه و گرافیک نیز در این جلسه انجام خواهد شد. در پایان این جلسه برای تست برنامه به صورت عملی برنامه را به سرور اصلی نیک اندروید متصل کرده تا از نظر کاربردی بودن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

– دوره آموزشی متریال دیزاین در اندروید

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی تخت (Flat Design) هست. محیط متریال یک فضای سه‌بعدی می‌باشد. هر صفحه material یک جایگاه واحد در محور z را به خود اختصاص می‌دهد و دارای ضخامت استاندارد ۱ dp می‌باشد.

چرا از Material Design گوگل استفاده کنیم؟

اصول طراحی متریال دیزاین بر مبنای حرکت و جلب‌توجه بیننده می‌باشد. عناصر اصلی در هر وب‌سایت مانند تایپوگرافی، رنگ، فضاهای خالی و فاصله‌ها همگی به‌گونه‌ای طراحی‌شده تند که توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند. این ترکیب موجب تمرکز چشم کاربر بر روی مفاهیم می‌شود.

انتخاب آگاهانه رنگ، نمایش متن در سایز مناسب، المان‌های گرافیکی زیبا، فضاهای خالی همگی باعث به وجود آمدن تصاویری گرافیکی چشم‌نواز می‌شوند. حرکت نقش مهمی در زیبایی و جذابیت خروجی خواهد داشت و برای هر حرکتی مفهوم و کاربردی مشخص در نظر گرفته‌شده است.

– آموزش برنامه نویسی اندروید ، پروژه اپلیکیشن آموزش زبان

در ابتدای آموزش نحوه دانلود و نصب نرم افزارهای مورد نیاز گفته می شود. این نرم افزار همان اندروید استدیو یا Android Studio است که توسط شرکت گوگل برای پلتفرم اندروید معرفی شده است. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی دارد و هم اکنون نسخه قابل استفاده برای ویندوز، مک و لینوکس آن نیز موجود است.

در ادامه نحوه ساخت دیتابیس را آموزش می دهیم. این دیتابیس با نرم افزار و خارج از محیط اندروید استدیو طراحی و ساخته می شود. سپس در محیط اندروید استدیو قرار گرفته و در زمان نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

در نهایت وارد محیط اندروید استدیو می شویم و با امکانات این نرم افزار آشنا می شویم. با تولبارها و استایل های آن کار می کنیم و آن را سفارشی می کنیم.

– آموزش برنامه نویسی اندروید در قالب پروژه ساخت موزیک پلیر آنلاین با طراحی متریال

یکی از کاربردهای خیلی زیاد گوشی های هوشمند استفاده از ان به عنوان یک player و گوش دادن به موزیک میباشد. شما توسط این آموزش میتوانید آهنگ مورد نظر خود را از روی سرور به صورت آنلاین گوش کنید یا دانلود کنید و همچنین از امکانات آن استفاده کنید . این اموزش به صورت پروژه محور بوده و همانطور که در فایل ویدئویی دموی این اموزش خواهید دید تمامی مراحل برنامه نویسی آن از ابتدا تا مرحله اجرا شدن اموزش داده شده است.

– آموزش کامل ساخت لیست بی پایان و تب Endless ListView – Tab Strip

در این آموزش به بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه از یک لیست ویو بی پایان در اندروید استفاده کنیم بهره گیری از این نوع لیست ها زمانی مفید است که تعداد داده های زیادی برای لود شدن وجود داشته باشد و ما نخواهیم همه انها را با هم نمایش دهیم چون زمان بارگیری طولانی خواهیم داشت.

همچنین بهره گیری از کتابخانه های آماده صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه برای برنامه نویسان دارد در بخش دوم آموزش استفاده از یکی از کتابخونه های سایت Github با نام PagerSlidingTabStrip  آورده شده است.

– آموزش استفاده از نقشه Google map در اندروید

در این آموزش ابتدا به نحوه دریافت مجوز از سرور گوگل برای برنامه خود میپردازیم که این روند برای شناسیی شدن ما توسط گوگل به عنوان برنامه نویسی میباشد. بعد از دریافت کد API منحصر به فرد به سراغ کدنویسی اندروید رفته و برنامه خود را با امکانات مورد نظر طراحی و پیاده سازی خواهیم کرد.

– آموزش کامل امکان دانلود و آپلود فایل در برنامه های اندروید

کار با فایلها و انجام عملیات های مختلف روی اونها در سیستم عامل اندروید مبحث بسیار پیشرفته ای هستش. در این بخش اموزشی قصد داریم نحوه انتقال فایلها رو بین دستگاه اندرویدی و فضا مجازی (اینترنت) بررسی کنیم. این آموزش از دو جلسه تشکلی شده است که در هر دو جلسه به صورت پروژه محور و با پیاده سازی یک برنامه به آن دو مقوله مهم پرداخته ایم.

در جلسه اول : در این جلسه اموزش به مبحث دانلود فایل و ذخیره سازی در حافظه دستگاه میپردازیم. در ابتدا کاربر با تعیین لینک دانلود که در این اموزش به صورت ثابت در نظر گرفته شده است در خواست خود را مبنی بر دریافت اطلاعات لینک مورد نظر به سرور ارسال میکند و سپس بعد از تایید صحت لینک دانلود عملیات دریافت اطلاعات انجام میشود . بعد از اتمام دانلود فایل دریافت شده در حافظ خارجی دستگاه با نام مورد نظر ذخیره میشود. در طول مدت دانلود وضعیت پردازش اعم حجم فایل، حجم دانلود شده و حجم دانلود شده به درصد به صورت آنلاین در قالب یک Dialog به کاربر نمایش داده میشود.

در جلسه دوم: در این جلسه به نه آپلود فایل میپردازیم. عملیات اپلود دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به دانلود است. برای انجام عملیات آپلود فایل برنامه نویسی باید محیطی(HOST) را در فضای اینترنت در نظر بگیرد که فایل های انتخاب شده توسط کاربران در این محیط ذخیره شود. انجام آپلود در دو حالت انتخاب فایل توسط کاربر و انتخاب فایل توسط برنامه نویسی انجام میپذیرد که در دو حالت در این اموزش بررسی شده است. در حالت دوم برای انتخاب فایل توسط کاربر ما به کمک یک provider گالری اندروید را باز کرده و از کاربر میخواهیم که یک تصویر و یا فیلم انتخاب کرده تا عملیات آپلود انجام شود. بعد از اتمام عملیات آپلود با دریافت یک کد منحصر به فرد از سرور از تکمیل عملیات انتقال مطئن میشویم.

– آموزش کامل پرداخت درون برنامه ای مارکت کافه بازار

کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید به روشهای مختلفی صورت میگیره. شاید ما یک برنامه ی فروشی داشته باشیم و از درآمد حاصل از فروش خوده برنامه استفاده کنیم شاید برنامه یا بازی داشته باشیم که با فروش یک محصول خاص در اون مثل (سکه، امتیاز و …) کسب درآمد کنیم و…

خوب حالا برای اینکه کاربر به راحتی بتونه مبلغ مورد نظرش رو پرداخت کنه و اون محصول و یا خدمت ما رو دریافت کنه در برنامه های اندرویدی ایران باید از روش پرداخت درون برنامه ای استفاده کنه که برای اولین بار در ایران توسط مارکت کافه بازار ارائه شد. استفاده از این روش پرداخت نیاز به آموزش داره تا ما بتونیم به بهترین و آسان ترین شکل ممکن کاربر رو به مرحله خرید برسونیم و کسب درآمد کنیم.

– آموزش ساخت صفحه Splash Screen برای app های اندرویدی – جاوا

صفحه اسپلش اسکرین یا Splash Screen ، صفحه ای است که در ابتدای شروع بیشتر اپلیکیشن های اندرویدی به مدت چند ثانیه ظاهر می شود و نام شرکت و برنامه در آن نمایش داده می شود. بعد از آن برنامه به صفحه اصلی رفته و اجرا می شود.

– آموزش استفاده از Broadcast Receiver در اندروید

حتما تا به حال پیش اومده که قصد دارید عملیاتی رو سیستم عامل اندروید در زمان خاصی و یا هنگامی که اتفاق خاصی می افته براتون انجام بده. واضح تر بگم فرض کنید شما قصد دارید زمانی که یک sms توسط دستگاه دریافت بشه یک کلاس از برنامه شما به صورت خودکار اجرا بشه و حالا عملیات مورد نظر شما که هر چیزی میتونه باشه رو انجام بده. Broadcast ها کاربرد های زیاد و گسترده ای دارن و شاید بشه گفت یکی از مواردی هستن که بی شک هر برنامه نویس اندروید باید اطلاعاتی در موردش داشته باشه.

– آموزش کار با ویدیو های آنلاین و آفلاین در برنامه های اندروید

استفاده از منابع تصویری مثل فیلم و تصویر در برنامه های محتوایی باعث افزایش جذابیت و محبوبیت برنامه میشود. البته باید مد نظر داشت که با اضافه کردن مناع مختلف به برنامه باعث افزاش حجم برنامه نشویم این افزایش در مورد استفاده از تصاویر زیاد تاثیر گذار نیست اما در صورتی که مایل باشید یک فایل ویدیویی در برنامه خود استفاده نمایید حجم برنامه به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حال راه حل چیست؟ به لطف شبکه گسترده اینترنت این مشکل را به راحتی حل کرد بدین شکل که شما فایل های ویدیویی خود را روی یک هاست اینترنتی آپلود کرده و لیست آنلاین فیلم ها را در برنامه در اختیار کاربر قرار دهید. حال کاربر بر اساس نیاز خود هر کدام از فیلم ها را انتخاب کرده و به دو روش میتواند به ان دسترسی داشته باشد. روش اول این که ویدیو را به صورت آنلاین مشاهده نماید و روش دوم اینه که فایل ویدیویی را دانلود کرده و هر زمانی که اینترنت در دسترس نبود نیز بتواند فایل ویدیویی را مشاهده نماید.

در این آموزش به ساخت یک برنامه میپردازیم. در این برنامه کاربر در ابتدا یک لیست از فیلمها و ویدیو های موجود روی سرور ما را مشاهده کرده و با کلیک بر روی هر کدام وارد بخش مشاهده میشود در این بخش ابتدا تشخیص داده میشود که این فایل ویدیویی در دستگاه کاربر وجود دارد یا خیر، در صورت موجود بودن عملات پخش از روی حافظه دسنگاه کاربر انجام میشود و در صورتی که فایل موجود نباشد پنجره به کاربر نشان داده مشود تا ادامه عملیات را انتخاب نماید گزینه اول پخش انلاین و گزینه دوم دانلود فایل خواهد بود.

– آموزش اضافه کردن قابلیت پرداخت و اتصال به درگاه بانک در اندروید

در این بخش اموزشی قصد داریم روشی رو اموزش بدیم تا به راحتی و بدون هیچگونه کارمزدی بتوانید عملیات خرید را در برنامه خود انجام داده و کسب درآمد اصولی داشته باشید. به عبارت دیگر روشی جایگزین پرداخت درون برنامه ای مارکت را در این آموزش بررسی خواهیم کرد.

در این آموزش به کمک وبسایت payline.ir و وب سرویس های ارائه شده ان به راحتی عملیات خرید را انجام میدهیم. در ابتدا با ثبت نام در این سایت و ساخت یک حساب تجاری نسبت به دریافت apii شخصی خود اقدام میکنیم. سپس با استفاده از وب سرویس های ارائه شده کاربر را به درگاه بانک برای پرداخت مبلغ مورد نظر هدایت میکنیم. و در پایان با توجه به وضعیت تراکنش خدمات مختلف را در اختیار کاربر قرار میدهیم.

– آموزش نحوه بازیابی لیست پیامکها در اندروید

در این جلسه آموزشی به صورت کاربردی نحوه بازیابی لیست پیامکهای دریافتی را بررسی خواهیم کرد سپس به کمک یک آداپتر و یک لیست ویو لیست پیامکهای دریافتی را به همراه شماره شخص ارسال کننده در لیست نمایش میدهیم.

– آموزش ساخت محتوای پیشرفته در اندروید (قرار دادن تصویر بین متن)

در صورتی که شما یک برنامه محتوایی داشته باشید خوب به طبع زیبایی و ارزش کار در صورتی میره بالا که محتوای شما استاندارد و کامل باشن. زمانی که از کلمه محتوا استفاده میکنیم خوب به طبع منظور متن ، تصویر ، فیلم و … است. حال مشکلی که پیش میاد اینه که در اندروید برای نمایش هر یک از این محتوا یک کنترلر مجزا داریم و چطور میشه این محتوای رو کار هم به صورت استاندارد به نمایش در آورد.

روش های مختلفی وجود داره که دو روش اصلی بین برنامه نویسان متداول تره و بیشتر استفاده میشه. روش اول که دارای پیچیدگی بیشتر ولی انعطاف بیشتره استفاده از محتوای html و نمایش محتوا در یک کنترلر webview است. روش دوم که روش پیشنهادی و همون روشی است که در این اموزش مورد بررسی قرار گرفته انه که شما با تحلیل محتوای خودتون موقعیت متنها تصاویر و … رو تشخیص داده و کنترلر های مربوطه رو به ترتیب داخل یک scrollview لود کنید.

 

لازم به ذکر است، نرم افزارها و کامپوننت های مورد نیاز، همراه این پکیج در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه این مجموعه ارزشمند چکیده و حاصل تلاش و تجربه چندین ساله ما در حوزه آموزش برنامه نویسی متناسب با بازار کار ایران می باشد و سعی شده است بهترین مطالب از بهترین و با تجربه ترین اساتید جهت برخورداری شما عزیزان ارائه شود.

نوشته بسته جامع آموزش برنامه نویسی اندروید اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار